Tex-mex rablóhús avagy a kakaó mint fűszer, VKF!XXXV. forduló

Kata arra biztatott, hogy rakjunk tüzet a szabadban , de ettől most eltekintenék. Úgy látom, hogy nem én vagyok az egyetlen ebben a fordulóban, akinek nem sikerült szabad tűzön elkészíteni a pályamunkáját. Ugyan egyszer már majdnem sütöttünk a kertben, még vendégeket is hívtunk, de persze a betervezett időpontra megjött a menetrendszerű eső és lehűlés.
A pályaművem egy tex-mex kebab, ami szabad tűzön is, sütőben is elkészíthető. Mexikóban gyakran használják a kakaót fűszerként és előszeretettel kombinálják csípős chilivel.

Hozzávalók:
Kb. fél kg disznó vagy bárányhús, de szerintem csirke is teljesen jó hozzá
kicsi gombafejek
8 babérlevél
kicsi vöröshagymák

pác:
1 tk keserű kakaópor
2 tk csipős chili
zúzott fokhagyma
1/2 tk majoranna
só, bors
6 ek olaj

Elkészítés:
1. Egy tálba tesszük a kockára vágott húst és az egészben hagyott kis gombákat.
2. Rátesszük a babérlevelet, kakaót, chilit, fokhagymát, majorannát, borsot és az olajat. Jól összekeverjük és legalább 6 órán át pácoljuk.
3. Vegyük ki a gombát, húst, babérlevelet a pácból. Most sózzuk meg a húst, gombát, a pácot pedig tegyük félre.
4. A kis fej hagymákkal váltakozva húzzuk nyársra a húst, gombát, babérlevelet és süssük meg a grillsütőn, közben kenegessük a páccal.

Kukoricás rizzsel(ami most kissé ragacsosra sikerült) és taco szósszal tálaljuk.

Grillezéshez ajánlom még:

Megjegyzések

Bianka üzenete…
Nagyon-nagyon guszta lett
mandy tarragon üzenete…
Még soha nem próbáltam ki együtt a húst és a kakaót, de ez nagyon jól hangzik :)
ORsi üzenete…
izgi a kakaóval. ki is fogom próbálni. a csiliben már nagyon jól bejött.
lúdanyó üzenete…
Bianka, köszönöm :)

Mandy, épp itt az ideje egy próbának :)

Orsi, kíváncsi vagyok, hogy milyennek találod. Csiliben még nem próbáltam, csak olvastam róla

Népszerű bejegyzések