Staffordshire oatcake vagyis angol zabpalacsinta



Már a neve is olyan jól hangzik, simán elmenne valami jó kis angol kutyafajtának. Tájjelegű étel Angliában, észak-Staffordshire-ben - olyan, mint mondjuk az Alföldön a slambuc. Vagy valami hasonló. Mindenesetre egyszerű és laktató, főleg, ha sósan, főételként esszük. Mi sajtmártással kentük meg, füstölt sonkaszeleteket tettünk rá, arra tükörtojást és így tekertük fel.



Kelt palacsinta, ezért vastagabb és lyukacsosabb, mint az egyszerű társa.


Hozzávalók:
225 gr teljes kiőrlésű vagy Graham liszt
225 gr zabliszt
500 ml meleg tej
500 ml meleg víz
5g élesztőpor
10 g só
kevés olaj

Elkészítés:
1. A kétfajta lisztet összekeverjük a sóval, porélesztővel és hozzáadjuk a tejet, vizet. Jól összekeverjük és lefedve állni hagyjuk nagyjából egy órán át.
2. Kevés olajjal kikenünk egy vastag aljú serpenyőt, megforrósítjuk és szép nagy, vastag palacsintákat sütünk a tésztából. Nagyjából 10-12 palacsinta lesz ennyi tésztából.
A zabtól nagyon jó íze lesz a palacsintának, ahol kell puha, ahol kell ropogós.

Megj.: A recept szerint a tészta eleinte hígnak látszik, állás közben viszont megduzzad a liszt és besűrűsödik a tészta. Hát lehet, hogy az angol zabliszt másképp viselkedik mint a magyar, de az én tésztám, nemhogy sűrűbb nem lett, hanem sokkal hígabbnak tűnt, mint az elején. De nem kell kétségbe esni, netán lisztet keverni hozzá, így süssük meg, ahogy van.


Ilyen, amikor ráharapunk a tojássárgájára

Forrás: River Cottage Handbook, Bread

Megjegyzések

Moha üzenete…
Ó de jól néz ki, viszem a receptet!
flatcat üzenete…
Rendben, ezt én is megvettem! :)
Nagyon tetszik! :)
Raindrop üzenete…
Újabb különleges finomság!
Újabb csodás nyálcsorgató képek!
Újabb gyomorkorgás...

:)
lúdanyó üzenete…
Moha, köszönöm a megtiszteltetést :)

Flat-cat, örülök, hogy palacsinta témában tudtam neked újat mondani :)

Raindrop, ez volt a célom :) Köszönöm!
jókaja üzenete…
Angol kutyafajta :-DDDD

Mekkora adag lesz ebből? Ha jól számolom másfél liternyi a tészta.

Egy szerencsém van, hogy reggeli után láttam, különben azonnali éhhalált okozott volna ;-)
lúdanyó üzenete…
Jókaja, én a legnagyobb serpenyőmben sütöttem, így lett belőle kb. 12 vastag palacsinta. Nem számoltam meg :)
Nyugodtan lehet felezni is, de a recept szerint a maradék nyers tésztát tarthatjuk hűtőben, sőt szerinte le is lehet fagyasztani.
Bianka üzenete…
Nagyon finom, főleg tojással igen guszta
GasztroRéka üzenete…
Jó, hogy előkerültél nyári álmodból! Ez nagyon ínycsiklandó, igazi gazdag vasárnapi reggelinek néz ki.
Zabliszttel még nem próbálkoztam, utána járok,hol kapható és én is elkényeztetem a családom.:)
lúdanyó üzenete…
Bianka, köszönöm, a tojás tényleg sokat dob rajta :)

Réka, úgy látszik a ludak nyári álmot alszanak :)
Zablisztet szerintem Bio vagy Natura boltokban lehet kapni, esetleg a DM-ben.
Felhőlány üzenete…
Hmmm... ezt valamelyik reggelire be kell vetnem... :) Vittem a receptet!
Örülök, hogy újra itt vagy! :)
lúdanyó üzenete…
Felhőlány, köszönöm :) Reggelire egy kis rókagombával? :)
Cinkepiri üzenete…
Most találtam a blogodra, böngészgetem, nagyon tetszenek a receptek és az ételek fotói.
Ez a zabos palacsinta felettébb étvágygerjesztő! Igaz hogy itt az isten hátamegett nemtom honnan veszek zablisztet. Talán ha a zabpelyhet az ember késes aprítóval vagy kávédarálóval ledarálja.... Ezt fogom tenni.

:)

További jó főzőcskét mindenkinek!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm, örömmel látlak nálam :)
Szerintem a kávédarálós megoldás jó ötlet, legfeljebb nem lesz annyira finom-szemű, mint a liszt.
trendo üzenete…
Nagyon szépen "tálaltad" a kreációt a fotókon. A tojás hatásos, igen érzékletes. Nem csoda, ha a bloggerinák elkívánták :)

Népszerű bejegyzések