Kókuszos ananász fagyi



Ancsika mangós kókuszfagyija
eszembe juttatta az én ananászos változatomat. Már egy ideje itt vár a bejegyzések között, hogy közzétegyem, amit azért halogattam, mert a kép, hát izé, szóval az sok mindenhez hasonlít, de fagyihoz nem annyira.
Kérek mindenkit, hogy képzeljen el egy ananászos kókuszfagyit, tejszínes-karamellás öntettel.

Hozzávalók:
1 érett ananász
1 doboz kókusztejkrém konzerv (én a Match-ben vettem)
1 dl joghurt
ízlés szerint sötétbarna nádcukor (Muscovado)
fehér rum

öntet:
2-3 dkg vaj
sötétbarna nádcukor
1 dl tejszín
fehér rum

(Közben kicsit odakapott a baracklekvár és megállapítottam, hogy nagyon finom, így karamellizálódva :))

Elkészítés:
1. Az ananászt megtisztítjuk: vágunk neki egy talpat, hogy megálljon, jó vastagon levágjuk a héját, felszeleteljük vízszintesen karikákra és kivágjuk a fás közepét (pl. pogácsaszaggatóval).
2. Az ananászt összeturmixoljuk ízlés szerinti mennyiségű cukorral. Gyönyörű hozzá a sötétbarna nádcukor és ízben is nagyon passzol. Hozzáöntjük a kókuszkrémet, joghurtot, ízlés szerint rumot és jól összekeverjük ezekkel is.
3. Jól lehűtjük a masszát, majd fagylaltgépben elkészítjük.
4. Amíg a gép dolgozik, mi nem pihenünk. Csináljuk meg az öntetet a fagyihoz: a vajat felolvasztjuk egy edényben, hozzáadunk ízlés szerint cukrot (1 -2 ek elég szerintem).
5. Megolvasztjuk a cukrot a vajban, felöntjük a tejszínnel és összeforraljuk. Kicsit hűtjük, aztán rumot öntünk bele.

A fagylalt ezzel az öntettel nagyon finom!!

Megjegyzések

Vesta üzenete…
Szerinted az ananász milyen más gyümölcsre cserélhető? Minden hozzávalóm van, csak ananász nincs, és lusta vagyok szerezni egyet :)
Az önteted is nagyon jó!
lúdanyó üzenete…
Valami lédúsra, őszibarackra vagy nektarinra. Milyen lenne a sárgadinnye kókusszal? Bár most nem bírok gondolkozni, több kiló barack lekvárosítása után :) Vagy joghurtra, tejszínre .
Köszi, az az öntet önmagában is nagyon finom, fagyi nélkül :)
trinity üzenete…
Lúdanyó: épp ilyen a fagyim-mikor kiveszem a gépből...Erre az állagra fagyasztok rá!
Finom az, semmi baja!!!
Süti Bazár üzenete…
Nekem a látvány is tetszik! Olyan szép márványos, és amúgy is a kedvenc ízeim. Szerintem gusztusos is és be is flammolnám, ha valaki "rám kényszerítené" .. :-)))
Kiskukta üzenete…
Én nagyon szépnek képzeltem el! És finomnak is!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm a biztató szavakat :) Jól esne most ebben a melegben egy adag nekem is belőle.
Ancsika üzenete…
Klassz! :) Van is egy nagyon érett ananászom itthon!..... :)))
szepyke üzenete…
Nah, hallóóó!
Mi ez itt kérem, fagylalozó? :DD

Olyan vagyok, mint a google, ha valahol megjelenik az a szó, hogy "kókusz", nah, én ott termek, mint ahogy itt is...

Kérhetnék egy adaggal?
lúdanyó üzenete…
Ancsika, szereztem neked egy vendéget a fagyihoz! Lehet nekilátni :)

Szepyke, nálam már elfogyott, de lesz utánpótlás, csak kicsit távol :)
Tündér üzenete…
Tetszik!Nagyon jó!

Népszerű bejegyzések