Csalános rozsos kifli





A Finn csalános rozsos kenyér folytatása, a bedagasztott tészta feléből készültek a kiflik.

Emlékeztetőül a hozzávalók:
3 dl forró víz
3 dl joghurt megmelegítve
3 dkg friss élesztő
2 tk só
20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
65 - 70 dkg finomliszt
8 - 10 dkg csalánlevél

A tészta elkészítését most nem írom le megint.
Ami igazán érdekes ebben a kifli receptben az az, hogy a megkelt tészta felét visszatettem a kelesztőtálamba és lefedve betettem a hűtőbe. Nem volt időm foglalkozni a kiflikkel, ezért másfél napig maradt a hűtőben a tészta. Azért ellenőriztem egyszer, hogy jól érzi-e magát, de nem volt vele semmi probléma, az illata lett egy picit savanykásabb a tésztának.
Este elővettem a tésztát, téglalap alakúra nyújtottam, felvágtam háromszögekre és kifliket csavartam belőlük. Sütőpapírral bélelt tepsire tettem és visszaköltöztettem őket a hűtőbe. (A tepsit beletettem egy használt sütőzacskóba, az volt a fedél).



Másnap reggel kivettem a hűtőből a tepsit, begyújtottam a sütőt 200 C fokra. A sütő aljára tettem egy vízzel teli tepsit. 20 perc múlva mehettek is a forró, gőzös sütőbe a kiflik - a sütőzacskót levettem róluk és vízzel megspricceltem a tetejüket.
Légkeveréssel 20 perc alatt sültek szép ropogósra. Nagyon finom lett kifli formában is ez a tészta.
Tízóraira frissen sült kiflit vihettek a koránkelők :)


Megjegyzések

sajtkukac üzenete…
Úgy utálom, mikor ülök itt éhesen a gép előtt, és ilyeneket kell néznem :-)Felháborítóan gusztusosak.
Megyek is kenyeret gyúrni. ha csalánt nem is, de valami zöldet belesütök a kertből :-)
Niki
lúdanyó üzenete…
Azt mondják a nagyokosok, hogy vásárolni és gasztroblogot olvasni csak evés után szabad :) De akkor hogy születnének a jó receptek?
Szerintem is jó lehet mindenféle zöld növény bele.
erős ildikó üzenete…
Nagyon tetszik!!!
Már oly régen fontolgatom, hogy sütök valami csalánosat, hátha a párom is végre felfedezné a csalán nagyszerűségét. De ezután biztos megcsinálom! A kenyér is nagyon tetszik, a kiflik is,és látom a képen, hogy a tésztája is remek!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm! A finn szakácskönyvben vannak még nagyon jó csalános receptek: leves, pite, sőt nyers csalánból mártás is :)
trinity üzenete…
Lúdanyó,
megint csodásak ezek a kiflik, látom, milyen lágy a tésztája......A csalánnak milyen az íze? Még sosem ettem....
lúdanyó üzenete…
Köszönöm Trinity! Nehéz megmondani, hogy milyen íze van, nem olyan jellegzetes mint egy erős aromájú fűszernek vagy sajtnak, de valahogy mégis jelen van. Enyhe csípősséget éreztem, de nem olyanfajtát mint az erős paprikáé. Persze az is lehet, hogy csak beleképzeltem, tudván, hogy csalánt eszem :))
Ki fogom próbálni a csalánmártást, mert azt nyersen kell enni és abban biztosan jobban előjön az íze.

Népszerű bejegyzések