Spenót tojással kerek edényben



Ez az étel hirtelen felindulásból született az otthon található készletből. Az eredmény egy nagyon finom és könnyű étel lett. Lehet persze gazdagítani sokféle dologgal, ami a hűtőben, kamrában éppen fellelhető pl. sonka, medvehagyma, tejszin, krémsajt, aszalt paradicsom, ...
A névadás a lányom érdeme :).

Hozzávalól 3 személyre:
50 dkg friss spenót
25 dkg túró
1 dl tejföl
10-15 dkg vörös cheddar sajt (más is jó persze)
3 tojás
só, bors, szerecsendió
vaj a formák kikenéséhez
1-2 tk szódabikarbóna

Elkészítés:
Egy nagy fazékban vizet forralok, ha felforrt, sót, szódabikarbónát teszek bele. A megtisztított, alaposan megmosott spenótot beledobom 1 percre a felforrt vízbe. Ezután a leveleket átteszem egy tál hideg vízbe, majd leszűröm és jól lecsepegtetem, kinyomkodom a leveleket.
A túrót összenyomkodom villával, hozzákeverem a tejfölt, a durvára reszelt sajtot, a durvára vágott spenótot. Fűszerezem, majd 3 kivajazott sütőtálkákba szétosztom. A spenótos massza közepébe egy kis mélyedést nyomok, óvatosan 1-1 tojást ütök bele és 200 C fokra előmelegített sütőben megsütöm. Akkor van kész, ha a tetején a tojás megsül, ez kb. 15-20 perc.

Megjegyzések

sajtkukac üzenete…
Ez milyen jó ötlet! És nagyon szép is :-)
Niki
nemesnagyanna üzenete…
Istenien néz ki!! :)
lúdanyó üzenete…
Köszönöm lányok :) (vagy asszonyok? :))
csicseriborsó üzenete…
Ma én is spenótos-ricottás tésztát főztem:))) Maradt még spenót, holnap kipróbálom a Tiedet.
A rakott kelre visszatérve...Zsírt csak és kizárólag a pörkölthöz használok, mangalicát, ha lehet. Egyébként, ha darált hússal készítem, akkor én is olajat használok.
erős ildikó üzenete…
Húha, de jól néz ki! Jövő hétre már elő is jegyeztem...
Igazán ötletes spenót-tojás variáció.
lúdanyó üzenete…
Csicseriborsó, remélem, hogy ízleni fog nektek is :) A spenótos-ricottás tésztát hogy készíted?

Napmátka, köszönöm. Ebből is látszik, hogy milyen sokat számít az, hogy hogy sikerül a fénykép. Én lefényképeztem az ételt, aztán odaadtam a lányomnak nyersanyagnak - ő különben látványtervező tanonc, és olyan részletet vágott ki a képből,amitől az egészen más dimenzióba került.

Népszerű bejegyzések