Kis mÁLnakrémes muffin avagy Fauxberry cupcake - VKF! XXXII. forduló


Maimoni a XXXII. VKF! fordulóra igencsak nehéz témát talált ki. Tegnap estig nem is volt használható ötletem, aztán elkezdtem keresgélni az interneten, beírtam sokféle varázsszót a keresőbe és végül eljutottam egy nagyon hasznos oldalra. Az alapötletet és az angol elnevezés ötletét innen vettem.
A gyerek előbb akarja megenni a desszertet és csak utána a zöldséget? Itt a megoldás! Álcázzuk süteménynek a főételt!
A mai menü: gombafasírt krumplipürével.

A krumplipüré teljesen hagyományos módon készült, a szép színét céklaportól kapta. Céklaport a Lehel csarnokban vettem a földszinti arab fűszeresnél, de biztosan lehet máshol is kapni. Tehettem volna hozzá főtt céklát is vagy reszelt cékla levét, de attól kicsit céklaíze lett volna. A céklapor viszont csak színez, de nem ízesít.

Hozzávalók a fasírthoz:
60 dkg gomba
2 zsemle
1 vöröshagyma
olaj
1 tojás
só, bors

Elkészítés:
1. Az apróra vágott hagymát kevés olajon megpároltam, hozzáadtam a nagyon apró kockára vágott gombát, sóztam, borsoztam és puhára pároltam. A végén aztán elfőztem a levét is.
2. A zsemléket beáztattam vízbe, jól kicsavartam és összekevertem a kihűlt gombával és a tojással.
3. Kiolajozott muffin tepsibe kanalaztam a masszát (8 db kis muffin lett belőle) és előmelegített 160 C fokos sütőben, légkeveréssel megsütöttem. Elfelejtettem megnézni, hogy mikor tettem be, kb. 15 - 20 perc alatt sültek meg.

Közben elkészítettem a szép málnaszínű krumplipürét, rányomtam a gombafasírtok tetejére és megszórtam egy kis céklaporral. Szerintem a krumplipüré színe a megtévesztésig hasonlít valamilyen málnás krémre.

Megjegyzések

Cukroskata üzenete…
Ez tényleg olyan, mint a málnakrém. Ügyes vagy :-)
Andi/cuki üzenete…
Hát ez szuper!:-))
Nemrég raktam fel a lasagnémat,ami viszont tényleg málnás!:-))
lúdanyó üzenete…
Cukroskata, köszi :)

Andi, köszönöm! Megnéztem a tiédet, nagyon klassz!
Raindrop üzenete…
Szerinted utálni fognak a többiek, ha megint a tiédet választom meg győztesnek?
:DDDDDDDDD
Eskü felnevettem, mikor elolvastam mi ez valójában.
Megláttam... áááá, micsoda királylányos málnás süti! :DDD
Kicsit szokatlan volt tőled, de hát ki tudja ugye...
Aztán azért kibújt a Lúdanyó fíling.
lúdanyó üzenete…
Még nem is láttad mindegyiket :))
Én meg a te hozzászólásaidon vigyorgok nagyokat :)
Anyul üzenete…
Szia Lúdanyó,
Gratulálok,szellemes ötlet, remek kivitelezés!
Andi/cuki üzenete…
Én nem utállak Raindrop,szerintem is telitalálat!:-))
Kata üzenete…
Szerintem is szuperül néz ki, tisztára habszerű a püré, gratulálok Lúdanyó!
lúdanyó üzenete…
Szia Anyul, köszönöm :) Bár az ötlet nem teljesen az enyém, de tényleg nagyon szellemes :)

Kata, köszönöm, nagyon vicces ez a málnaszínű krumplipüré :)
szepyke üzenete…
:))))
Képzeld, hasonlóval neveztem én is!:)

Gyönyörű lett!:)
lúdanyó üzenete…
Köszi :) Akkor nem árullak el :))

Népszerű bejegyzések