Szőlős narancssaláta borsos, diós tejszínnel - VKF!XXVIII. forduló




Nem ezzel a salátával és nem ilyen késve akartam pályázni, de az erre az alkalomra tartogatott Toszkán szőlős lángos nem sikerült igazán. Pedig vasárnap délután megvettem a piros szőlőt a Keleti pályaudvaron és estére már meg is sütöttem a lepényt. Frissen még csak-csak ehető volt, de másnap a maradék !! Jobb nem is beszélni róla. Azért teszek még majd egy próbát vele valamikor, tanulva az első kísérletből.



De ha nincs a vasárnapi kudarc, nem próbáltam volna ki ezt a nagyon finom andalúz specialitást Lajos Mari 99 Nyalánkság című könyvéből.

Hozzávalók:
40 dkg szőlő (elvileg zöld és piros muskotályos kellene, nekem csak zöld Pannónia volt itthon)
2 narancs
2 dl tejszín
8-10 szem dió
2 ek porcukor
1 ek vaníliakivonat
4-5 ek narancslikőr (nekem csak citrom volt itthon)
frissen őrölt bors

Elkészítés:
1. A szőlőt mossuk meg, szemezzük le és tegyük bele egy tálba.
2. A narancsot késsel hámozzuk meg vastagon, szedjük szét gerezdekre és próbáljuk meg lehúzni a hártyát a gerezdekről. A kifilézett szeleteket vágjuk kis darabokra és keverjük a szőlőhöz.
3. A tejszínbe keverjük bele a porcukrot és verjük fel, de ne túl keményre, inkább folyós hab legyen.
4. A diót tisztítsuk meg, a gerezdeket vágjuk fel kisebb darabokra.
5. A tejszínbe keverjük bele a diót, vaníliakivonatot,likőrt és 2-3 tekerés frissen őrölt borsot.
6. Öntsük rá a gyümölcsre, keverjük össze és érleljük a hűtőben 1-2 órán át. Tálalás előtt tekerjünk még rá borsot.

Nagyon finom, pikáns desszertet kapunk - kevés munkával.


Megjegyzések

Wise Lady üzenete…
Nagyon izgalmasan hangzik.
Hogyan, mihez fogyasztható?
lúdanyó üzenete…
Csak úgy magában, desszertként. Kicsit óvatos voltam a borssal, legközelebb többet teszek bele.
Alíz, Erdélyből üzenete…
Nagyon vonzó. Megjegyeztem magamnak, majd egyszer elkészitem. (Elnézést, de a tegnaptól nincs hosszú i-m.)
Wise Lady üzenete…
Lúdanyó gyere el a díjadért!
Névtelen üzenete…
nagyon tetszik! minden hozzávalót nagyon szeretek. esteleg a tejszínt egy részét majd joghurttal helyettesítem, hogy ne legeyn naagy lelkiismeretfurdalásom
lúdanyó üzenete…
Nem baj Alíz, így is érthető :) Köszönöm :)

Joghurttal is nagyon jó lehet, akár a tejszínt ki is lehet belőle teljesen hagyni. Akkor aztán egy pici lekiismeretfurdalásod sem lehet :)

Népszerű bejegyzések