Sonkában sült spárga


sütés előtt

Egyszerű, gyors és nagyon finom. A spárgát nem kell előre megfőzni, nagyon hamar megsül a sütőben is és szerintem így sülve sokkal finomabb.

Hozzávalók:
2 csomag zöld spárga
200 gr feketeerdei sonka (vagy valamilyen más nyers, füstölt sonka)
só, bors, olivaolaj


Elkészítés:
A zöld spárgát nem kell meghámozni, mint a fehér társát, hanem csak le kell törni a fás végét és alaposan megmosni. Kevés olivaolajat csepegtetek egy akkora sütőedénybe amiben majd elférnek a spárgakötegek. 3-4 szál spárgát összefogok és körbetekerem egy szelet sonkával. A kötegeket egymás mellé belesorakoztatom a tepsibe. Kicsit megsózom (a sonkát kóstoljuk meg, hogy mennyire sós), kevés frissen őrölt borsot teszek rá és olivaolajjal a tetejét is megcsöpögtetem. Ne ússzon az olajban, tényleg kevés kell rá.
Beteszem a sütőbe és addig sütöm, amíg a spárga megpuhul és megpirul a sonkával együtt. Nekem légkeveréssel 200 C fokon kb. 20 perc kellett hozzá.
Petrezselymes újkrumplival ettük, igazi tavaszi, friss ebédünk volt.


Megjegyzések

erős ildikó üzenete…
Nagyon szeretem a zöldspárgát, s így elkészítve is szívesen enném, kitűnő párosítás!
lúdanyó üzenete…
Szerintem is :)
Millie üzenete…
Én is csináltam ilyet a múlt héten!

Népszerű bejegyzések