Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

Nálunk a curry - VKF!XXXVI. forduló

2010. augusztus 1., vasárnap



Az aktuális Vigyázz!Kész!Főzz! játékban Sedith olyan ételeket vár, amelyek más népek konyhájából kerültek a mi asztalunkra. Ez a curry többszörösen is teljesíti a feltételeket, Indiából indult világjáró útjára, aztán elidőzött kicsit Angliában, végül hozzánk került Magyarországra. Útközben kicsit átalakult, ezt-azt elhagyott magából - már az anyja sem ismerne rá.

Egyszerű és finom, a gyerekeim nagy kedvence.

Hozzávalók:
2 kisebb csirkemell filé, kockára vágva
2 nagy fej vöröshagyma
2-3 savanykás alma
1 marék mazsola
curry (por)
joghurt (opcionális)
só, bors
chili (ez is opcionális)
olaj

Elkészítés:
1. A hagymát apró kockára vágjuk és kevés olajon megpároljuk. Ha már puha, levesszük a tűzről, jó sok curry-t szórunk rá és elkeverjük (mint ha pörköltet készítenénk).
2. Hozzáadjuk a húskockákat, átforgatjuk és visszatesszük a tűzre. Megsózzuk, borsozzuk(most jöhet a chili is) és fedő alatt a saját levében puhítjuk.
3. Ha már félpuha, hozzászórjuk a mazsolát, ilyenkor önthetünk hozzá kevés vizet is, ha elfőtte a levét.
4. Ha puha a hús, hozzákeverjük az apró kockákra vágott almát és azt is megpuhítjuk (1-2 perc).
5. Ha kevés a leve, akkor keverhetünk hozzá joghurtot (kókusztejet), esetleg kevés vizet, ilyenkor forraljuk jól össze.

Rizzsel szoktuk enni, de lehet hozzá sütni valamilyen indiai kenyeret is.

15 megjegyzés to Nálunk a curry - VKF!XXXVI. forduló:

Bianka írta...

Szeretem! Nagyon guszta. Férj még szokja, de ezt is elkészítem :)))

ORsi írta...

:) teccik! én is pont curryvel készültem, de az enyém teljesen más.

lúdanyó írta...

Köszi Bianka! Kíváncsi vagyok, hogy mit szól hozzá a férj :)

Orsi, megnéztem, tetszik a tiéd is :)

Raindrop írta...

Nagyon jó recept, gyönyörű étel, de én kikerülhetem szerinted a mazsolákat? (pirulás)

:)

lúdanyó írta...

Neked megengedem :) De valami édes kell bele a mazsola helyett, más aszalt gyümölcs jöhet?

trinity írta...

Nekem mazsolával is lecsúszna:)

trendo írta...

Igen, egy Mérleg igyekszik kényes egyensúlyba hozni az ízeket :) ez a recept pont olyan.
Üdvözöl Trendo a Gastrodamustól

trendo írta...

Ma reggel -cukros létemre- végigolvastam az összes édesség receptedet, egy merő önkínzásból.
Utána ittam egy kávét egy helyett két édesítő tablettával:) mert az Olvasónak is jár valami, nem?! Mondjuk, időnként egy kis frissítése eme blognak:)
üdv. trendo a Gastrodamustól

lúdanyó írta...

Jaj, tudom, tudom, már hatalmas lelkiismeret-furdalásom van szegény blogom miatt..
De azért jól esik egy ilyen dicséret is :)

trendo írta...

Végigbőjtőltük itten a hetet!
És nem kapunk egy tortaszeletet?
Látom, már magamat csak elunni fogom,
megyek s olvasgatom majd a saját blogom! :))))))

lúdanyó írta...

Nem volt nékem időm sem főzni, sem írni,
De nem fogok itt ezen folyton sírni-ríni!
Tortasütés helyett téged olvasgatlak,
így a kilóim is nyugodtan maradnak :)
(Bocs, ennyi telt tőlem :) )

trendo írta...

Le fogsz fogyni, kisszívem,
Márton-napig, azt hiszem!
Eheted a ludaskását,
sosem éred el a mázsát!

:))))

lúdanyó írta...

Ludaskása NEKEM?
Ötleted elvetem.
:))

Anyul írta...

Szia Lúdanyó!

Hagyd a dagadt ruhát másra...
gondolj inkább a blogírásra!

lúdanyó írta...

Anyul, ráhagytam :)