Császármorzsa mascarponéból


Alcím a szakácskönyvben a recepthez: Diéta helyett. Ez igaz, cserébe viszont nagyon finom. Valamit valamiért.

Hozzávalók:
4 tojás
25 dkg mascarpone
5 dkg cukor
10 dkg liszt
4 evőkanál tej
2 evőkanál vaj
csipet só
reszelt citromhéj




Elkészítés:

1. Két tojás sárgáját és két egész tojást keverőtálba teszünk.
2. Összekeverjük a sóval, cukorral, citromhéjjal. Hozzáadjuk a tejet, lisztet, mascarponét és jól elkeverjük.
3. A fehérjékből kemény habot verünk és hozzákeverjük a mascarponés masszához.
4. Egy nagy serpenyőben felmelegítjük a vajat, beleöntjük a tésztát (2-3 cm vastagon legyen benne) és kis lángon kezdjük el sütni.
5. Ha az alsó fele már megszilárdult , akkor 2 villával kis darabokra szaggatjuk és egy lapáttal addig forgatjuk, kavargatjuk, amíg a darabkák meg nem sülnek.

Lekvárral, porcukorral esszük, mint a hagyományos változatot.

Recept A főzés alapkönyvéből.


Megjegyzések

Bianka üzenete…
Na ez az a kaja ami nekem nem igazán sikeürl, de a tiéd mennyei lett
szepyke üzenete…
Imádom!
Melegen, hidegen, és ez meg micsoda pazar cucc lehet! Anyám!:)
Tündér üzenete…
Hohó! De guszta lett! (Én daramorzsát készítettem- majdnem egyre gondoltunk:), de még nem került fel...
Kiskukta üzenete…
Nagyon finom lehet így! Megkívántam...
lúdanyó üzenete…
Bianka, köszönöm, próbáld ki ezt, szerintem könnyebben kezelhető tészta, mint a hagyományos :)

Szepyke, meg tudom érteni ezt a rajongást :)

Tündér, köszi, majd nézem nálad a tiédet :)

Kiskukta, tényleg nagyon finom! Én is így vagyok ezzel, ahogy nézem a fényképeket :)
Mindennapi Manna üzenete…
Szép. Nagyon:)
lekvároskukta üzenete…
Imáááádom :)))
Nagyon jól néz ki Lúdanyó, mascarpone-s változatról még nem is hallottam ;-)
ágota üzenete…
mennyire jó ötlet ez a változat !
Raindrop üzenete…
Gyönyörű fotók, ezt még az is megkívánja aki nem szereti a smarnit!
No, de az nem én vagyok! :D
Bepuszilok két tányérral is...
Ági üzenete…
eppen a heten terveztem csaszarmorzsat csinalni. Ebben a valtozatban nincs is buzadara?
lúdanyó üzenete…
Manna.Köszönöm :)

Lekvároskukta, aranyos vagy :) Itt az ideje, hogy kipróbáld!

Olzka, szerintem is :)

Raindrop, köszönöm, ez volt a célom :)

Ági, nincs benne egyáltalán búzadara, csak liszt.
Wise Lady üzenete…
Nagyon jó kis változat, és csodaszép lett.
nokedlis üzenete…
ha hiszed, ha nem, még sosem készítettem császármorzsát. látom most ennek is eljött az ideje!
lúdanyó üzenete…
Wise Lady, köszönöm :)

Nokedli, én is így voltam vele sokáig. Egyszer el kell kezdeni :)

Népszerű bejegyzések