Citromos diós sütemény



Dió és citrom - mondhatnánk elcsépeltnek is ezt a párosítást. De nem mondjuk, mert így, ebben a formában nem lenne igaz :)
A különlegessége ennek a süteménynek az, hogy a tésztába csak a tojásfehérjét kell belekeverni, a tojássárga pedig a frissen kisült sütemény tetejére kerül cukor és tekintélyes mennyiségű citromlé társaságában.
A tésztája nagyon finom diós, szinte krémes (pedig isten bizony, hogy nem sületlenül vettem ki :)), a tetején pedig citromos mázként szilárdul meg a tojássárgás keverék.

Ehhez a süteményhez mindig a papám törte a diót, verte habbá a tojásfehérjét - nagyon büszke volt arra, hogy milyen kemény habot tud verni.
Egy ideje már nem süti a mamám, nincs aki diót törjön és habot verjen hozzá.
Sütöm hát én, emlékül is.

Hozzávalók:
3 tojás
10 dkg porcukor
15 dkg darált dió
14 dkg liszt
1 sütőpor
2 dl tej
1 citrom
15 dkg olvasztott vaj
a tetejére még 15 dkg porcukor

Elkészítés
1. A sütőt előmelegítjük 170 C fokra. Egy közepes méretű tepsit kivajazunk. (23 x 35)
2. A lisztet összekeverjük a sütőporral és a dióval.
3. A diós liszthez keverjük a tejet és az olvasztott vajat.
4. A citrom héját belereszeljük a masszába.
5. A tojásfehérjékből kemény habot verünk, majd tovább verve hozzáadjuk a 10 dkg porcukrot. Nekem ilyenkor már nem annyira kemény, inkább kicsit folyós lesz a hab.
6. A habot keverjük hozzá a tésztához, öntsük bele a kikent tepsibe és süssük meg. Légkeveréssel kb. 10 perc alatt megsül.
7. Amíg sül a tészta keverjük habosra a tojássárgákat a 15 dkg porcukorral és a citrom levével. Ha nagyon nagy a citrom, akkor elég a felének a leve (vagy a levének a fele).
8. Ha megsült a tészta, vegyük ki a sütőből, öntsük a tetejére a citromos keveréket és egyengessük el a tetején. Ugyan nem kéne, de én 1 percre visszatettem még a forró sütőbe a süteményt.

Hűtsük ki a sütit és már ehetjük is.


Megjegyzések

Moha üzenete…
Ezt a sütit az Anyukám szokta sütni, elő is ásom a receptet,nagyon szeretem.
Már csak a lányokat kell befogni diótörésre:)
Névtelen üzenete…
Ilyet még nem ettem! De fogok!!!! :)
Chef Viki üzenete…
Nem ismerem ezt a sütit, de iszonyú jól hangzik :-)

Nincs két hete, hogy nagypapámmal diót törtünk kettecskén. Azt mondta: kislányom, te úgyis megsütöd valami finomságnak :-)
egycsipet üzenete…
Ez csodafinom lehet! :)
chriesi üzenete…
Húúú de nagyon guszta! Csúcs finom lehet!
lúdanyó üzenete…
Moha, látod milyen jó, hogy eszedbe juttattam :)

Ancsika, nagyon eltökélt vagy :)

Viki, a nagyapák olyan jól tudják mondani, hogy kislányom :)
Mi lett a sorsa a diónak?

Egycsipet, így ahogy mondod :)

Chriesi, köszönöm :)
Ági üzenete…
Ilyet még soha nem ettem, de ez tényleg olyan igazi régiesen finom nagymama sütötte süti lehet. Azt hiszem, ki fogom próbálni.
"saját levében" üzenete…
Éljenek a régi receptek! Vigyük tovább a váltóbotot, vagyis uzsgyi diót pucolni!
lúdanyó üzenete…
Ágianyu, csak biztatni tudlak :)

SL, habverő mint váltóbot? Nem is rossz :)
szepyke üzenete…
Hogy ez milyen kis kellemes darabnak néz ki! Jó kis szaftos, szóval, remek. Dióm van, időm nincs, de majd megoldom!:)
lúdanyó üzenete…
Szepyke, idő alig kell hozzá, olyan gyors :)
harapnivalo üzenete…
Hihetetlen jól néz ki!!!
Még nem ettem ilyet de a fotó alapján szinte érzem az illatát és azt hiszem az a fajta süti lehet, ami elé leülsz és addig eszed ameddig van belőle...:)

grat!
lúdanyó üzenete…
Kedves Harapnivaló, nagyon köszönöm :) A sütemény lényegét jól látod: nehéz abbahagyni :)
erős ildikó üzenete…
Nekem a citrom és a dió párosítása egyáltalán nem elcsépelt, sőt: jószerivel nálunk itthon alig fordul elő. (Igaz, a múlt héten csináltam egy citromos-avokádós-diós kekszet, de itt is csak az avokádó miatt jutott eszembe a citrom.)
Nekem nagyon tetszik a süteményed, és képzelem, micsoda illata-íze lehet. Dióból elég jól állunk, ezért ki is próbálom, köszi!
Névtelen üzenete…
nekem 25 percig kellett sütni. érzem a sütőport. de nem rossz. kösz.
lúdanyó üzenete…
Lehet, hogy kisebb tepsiben sütötted?
De azért én is :)
Névtelen üzenete…
Nagyon egyszerű és nagyon finom lett , köszi.
lúdanyó üzenete…
Örülök, hogy ízlett :)
Névtelen üzenete…
Az ízeket lehet variálni, és kipróbálni a kókuszos-kakaós változatát a süteménynek.. Isteni finom!

- és minden olyan ízvariációt, ahol két íz összepasszol, és egymást kiegészítik..
lúdanyó üzenete…
Köszi, ez jó ötlet:)

Népszerű bejegyzések