Rukkola saláta



Régóta várakozik a kép a piszkozatok között, már épp itt az ideje, hogy közzétegyem. Nem igaz, Raindrop? :)
Az alapsalátát valamelyik Jamie Oliver könyvben olvastam, azt szoktam variálni az itthoni készlettől függően.

Hozzávalók:
rukkola
lágytojás
feketeerdei sonka
mozzarella sajt
olívaolaj
balzsamecet
másnapos kenyér vagy zsemle
só, bors

Elkészítés:
1. A másnapos kenyeret kockára vágom és olívaolajon megpirítom - sütőben vagy serpenyőben.
2. Egy serpenyőben olívaolajon megsütöm mindkét oldalán a sonkaszeleteket. Viszonylag sok olajat öntsünk a serpenyőbe, mert ebből lesz a salátaöntet. Ha megpirultak a sonkaszeletek, vegyük ki őket a serpenyőből, forrósítsuk fel az olajat és öntsünk hozzá 1-2 evőkanál balzsamecetet és forraljuk össze az öntetet. Lehet ilyenkor kicsit sózni, borsozni is.
3. Közben készítsünk lágytojást, az a jó, ha még folyik a tojássárgája. Amikor a képet készítettem, akkor persze sikerült túlfőzni. Így is finom, de én azt szeretem, ha a sárgája is ráfolyik a salátára.
4. Tegyünk a tányérra egy marék salátát, szórjunk rá kenyérkockát, tépdessünk rá sült sonkaszeleteket, csipkedjünk rá mozzarellát és öntözzük meg az öntettel. Óvatosan hámozzuk meg a lágytojást és tegyük a saláta tetejére.

A kenyérkockát süthetjük fokhagymával vagy sajttal megszórva is.

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
lúdanyó, egyszerüen nagyszerü! ez a saláta bizony nagyon fogamra való. nagyon izgalmas lehet, ahogyan a tojás sárgája ráfolyik a salátára! alig várom, hogy kipróbáljam (pedig ma este tényleg annyit etem, hogy na! - nem vagyok normális, ugye?)
lúdanyó üzenete…
De, teljesen normális vagy :) Kis képzelőerő kell hozzá, hogy lássad a folyós tojássárgát, de tényleg nagyon finom úgy :)
Raindrop üzenete…
(raindrop beájul)

Tökéletes! Köszönöm, hogy feltetted ezt a receptet!
A lágytojás+ruccola szenzációs! :)
lúdanyó üzenete…
Raindrop, köszi :) Ha te nem szólsz, a piszkozatok között várakozott volna még egy darabig.
Névtelen üzenete…
nem vagyok nagy salátás, de így a fogyókúrám közeledtével ezzel a recepttel nagy kedvet csináltál!
szepyke üzenete…
Gyönyörű egy darab!:)
Micsoda színek!:)
lúdanyó üzenete…
Ancsika, muszáj a sok süti után néha egy-egy salátát is feltenni :)

Szepyke, köszönöm :)

Népszerű bejegyzések