Nyári fejtettbableves




Szerintem ez az egyik legfinomabb leves, amit valaha ettem. Külföldi vendégeknek is szoktam ilyet főzni, mert magyaros ízvilágú, mégsem nehéz étel.
Ebből a mennyiségből nagyon nagy adag lesz, legalább 8 főre elegendő. Egyszerű elkészíteni, gyorsnak csak azért nem gyors, mert fel kell vágni az összes zöldséget apró kockákra (a babot nem :) ).

Hozzávalók:
kb. 1 kg fejteni való bab
5 db fehérrépa (közepes méretű)
4 db sárgarépa (közepes méretű)
1 nagyobb zeller
1 paradicsom
1 zöldpaprika
3-4 gerezd fokhagyma
1 nagy vöröshagyma
2 kk pirospaprika
3-4 ek olaj
2 dl tejföl
2 púpos ek finomliszt




Elkészítés:
1. A babot kifejtjük, megmossuk, lecsöpögtetjük.
2. A fehérrépát, sárgarépát, zellert, vöröshagymát, zöldpaprikát megtisztítjuk és a babbal megegyező nagyságúra vágjuk.
3. Egy nagy fazékban felforrósítjuk az olajat, beletesszük a babot és az apróra vágott zöldségeket. Megsózzuk és állandóan kevergetve 4-5 percig pároljuk.
4. Rászórjuk a pirospaprikát, összekeverjük és felöntjük vízzel (kb. 2 liternyi kell ennyi zöldséghez).
5. Felforraljuk és 30 percig főzzük, ennyi idő alatt a bab is megpuhul.
6. Közben a paradicsomot apró kockára vágjuk, a fokhagymát megtisztítjuk, a lisztet összekeverjük kevés vízzel, majd a tejföllel.
7. Ha puha a bab, beletesszük a forrásban lévő levesbe az áttört fokhagymát, a paradicsomot és behabarjuk(kevés forró levest hozzákeverünk a tejfölös-lisztes keverékhez, majd beleöntjük az egészet a levesbe és jól elkeverjük).
Forraljuk még 2-3 percig és kész is. Megkóstoljuk, ha kell, még sózzuk. Hagyjuk hűlni, mert a forró levesben nem érezzük jól az ízeket.
Tehetünk hozzá még tejfölt, de anélkül is nagyon finom.



Forrás: Nyár az Aranysárkány vendéglőben, Liscsinszky Béla szuper szakácskönyve

Megjegyzések

trinity üzenete…
Ezt a levest ugyanígy főzöm-isteni!!!
timus üzenete…
Ezt most hirtelen úgy megkívántam...! Örülök, hogy feltetted, mert a hagyományos bablevesért fejtett babbal eddig nem rajongtam... végre egy jó alternatíva. :)
Raindrop üzenete…
Nekem kötelezően kell még egy kicsi tejfölt rátennem. :) Puha kenyérrel, finom hideg sörrel, utána 1 óra alvással... Kell ennél jobb? :)
Flat Cat üzenete…
Én is így főzöm!!! És tényleg isteni!!! Szóval van ebben a levesben valami! :D
Tündér üzenete…
Ó, ezt én nagyon szeretem és valahogy így szoktuk mi is készíteni:)
Ami a szakácskönyvet illeti, egyetértek! Az egyik első saját szakácskönyvem ebből a sorozatból az "Ősz az Aranysárkány vendéglőben" Anyukám nagyon jó érzékkel választott, amikor megvette nekem:)
Azóta is az egyik kedvenc szakácskönyvem (pedig már több mint száz van...)Nagyon jók az ételek is, sokat elkészítettem belőle, a képek és a tálalás, az edények pedig nagyszerűek,szemet gyönyörködtetőek. Minden étel szerintem jellegének megfelelően kerül tálalásra. Nekem kicsit olyan Krúdys a hangulata. Imádom, mindig jó hangulatom lesz tőle:)Közben beszereztem interneten a"Tél" és a "Nyár" részt is, még a "Tavasz" beszerzés előtt áll, külön még nem találkoztam vele, csak a 4 résszel együtt...tehát vadászok tovább...
lúdanyó üzenete…
De jó, hogy ilyen sokan szeretjük!! És pont így!! Eddig nem ismertem olyat, aki úgy csinálja mint én, most meg kiderül, hogy mennyien vagyunk :)
Mindig megállapítom, hogy milyen jó dolog az internet :)

Tündér, szerintem is a legjobb szakácskönyvek közé tartozik ez a sorozat :)
Megnézzem neked antikváriumban a Tavasz? Szoktam látni őket egyenként is.
duende üzenete…
Én is így készítem, anyukám is. :) Isteni.
Csak én nem ilyen sűrűre - kicsit lájtosabban.
Tündér üzenete…
ó, köszönöm Lúdanyó!Ha éppen látod elfogadható áron...örülnék neki.
Vesta üzenete…
Vannak levesek, amiket én alaplevesnek nevezek, tudod,épp olyan, mint az alapfilm,ismerni kell, és sokszor megnézni. Nálam ez is alapleves, a zöldborsóval és a zöldbabbal együtt.Tilos másként csinálni, és enni kell, ahányszor csak lehet!
szepyke üzenete…
Csatlakozom a rajongókhoz! Nálam is jöhet egy tányérka ilyen leves.:)
erős ildikó üzenete…
Tényleg imádnivaló egy leves! (Noha nálunk tejföl nélkül és csípősen készül, de nem ez a lényeg...a sok-sok finom babszem benne!)
Flat Cat üzenete…
Most látom csak a szakácskönyvet! Nekünk is a kedvencünk!!! :) Én akkor vettem meg apunak amikor megjelent! (de a Tavasz nekünk is hiányzik) Meg az összes többi Licsinszky szakácskönyvet is. És az Aranysárkányba is elvitettem magam, amíg ő főzött ott... A túrógombóc tényleg egy álom volt, azóta én is úgy csinálom! :)
Bár ezt a levest így én is a nagyimtól tanultam... :)
lúdanyó üzenete…
Vesta, eddig még nem kategorizáltam a leveseimet, de van benne valami :) Örökül is hagyom majd a gyerekeimnek, csak nehogy változtassanak rajta :))

Szepyke, ebben szerencsére nincs hal :)

Napmátka, a többi ugyanaz? Kipróbálnám a te változatod is !

Flat Cat, keressek két példányt? (A kérdés komoly). Én is elmentem az Aranysárkányba ebédelni, annak idején fogalom volt ez az étterem. A korkülönbségből adódóan engem már nem kellett vinni :)
Flat Cat üzenete…
Kedves Lúdanyó! Az nagyon jó lenne... Én azóta is, minden antikváriumban, ahol jártam keresem ezt a könyvet... És nagyon köszönöm, ez nagyon kedves dolog Tőled! :)
Ezt a megjegyzést eltávolította a blog adminisztrátora.
lúdanyó üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
kittiso üzenete…
Azóta eltelt két év, sőt, most épp nyár sincsen, de a hirtelen jött hidegben néhány babhüvelynek nem olt ideje kiszáradni, így fejtett bab lett belőle. Keresgéltem, hogy hogyan készítsem el levesnek és erre esett a választásom. Konklúzió: TÉNYLEG ISTENI! Kedvencek közé teszem a receptet, bár azt hiszem, meg is jegyeztem már elsőre! :)
lúdanyó üzenete…
Örülök, hogy nektek is tetszett :) Nálunk továbbra is az egyik legnagyobb kedvenc.
Névtelen üzenete…
Remélem, finom lesz, de nem árt megjegyezni, hogy a hozzávalók közt még szerepel a vöröshagyma, az elkészítésnél már kimarad. Gondolom, az olajban először azt kell megdinsztelni.
Névtelen üzenete…
Bocsánat, én tévedtem. Ezek szerint egyszerre kell a zöldségeket az olajba tenni a hagymával, nem kell a hagymát előre megdinsztelni, mint a legtöbb receptben. Elnézést!
lúdanyó üzenete…
Igen, úgy ahogy mondod, együtt kell a többi zöldséggel :)
Ildikó üzenete…
Ha fejtettbablevest készítek akkor csakis a Te receptedet veszem elő:)Nagyon köszönöm,hogy feltetted sokaknak segítesz:)
lúdanyó üzenete…
Kedves Ildikó,
nagyon köszönöm, nálunk is folyamatosan a nagy kedvenc :)
Hedi üzenete…
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Hedi üzenete…
Azért töröltem, mert javító opciót nem találtam. Szóval a
petrezselyem hiányzik nekem belőle. A többi színnel.


Hedi üzenete…
Stimmel. Nem színnel.

Népszerű bejegyzések