Kapros tökös tejes-pite



A sütemény receptjét a lányom barátnője ajánlotta nekem, hogy mindenképpen próbáljam ki.
Az eredeti süteményt én nem láttam és nem kóstoltam. Aki ajánlotta, az látta, de nem ehetett belőle :)
A Mátrában találkozott vele, ott készítette el egy Nagymama (talán a Mátra alján, falu szélén ...).
Kifaggatta azokat, akik ettek belőle, majd a látvány és a többiek elmondása alapján megsütötte otthon, aztán felajánlotta nekem, hogy próbáljam ki, mert nagyon finom.
Igaza volt, nagyon-nagyon finom, egészen különleges ízű sütemény!
Köszönöm Lilla!

Hozzávalók:
80 dkg durvára reszelt tök (2 kis tök megtisztítása után ennyi tökhús maradt tisztán)
50 dkg liszt (fele sima, fele rétes)
10-13 dkg cukor
4 tojás
5 dl tej
vaniliáscukor vagy vaníliakivonat
1 csokor kapor
4-5 dkg vaj
csipet só

Elkészítés:
1. A reszelt (nem gyalult!) tököt picit besózzuk, állni hagyjuk, majd kinyomjuk a levét.
2. Közben előmelegítjük a sütőt 180 C fokra, kivajazunk vastagon egy közepes tepsit.
3. A lisztből, tojásból, cukorból, tejből sűrű palacsintatésztát keverünk.
4. Hozzáadjuk a kinyomkodott tököt, az apróra vágott kaprot és a vaníliát.
5. Beleöntjük a tepsibe, a tetejére csipkedjük a maradék vajat és kb. 45 perc alatt szép pirosra, ropogósra sütjük. Légkeveréssel sütöttem, a normál sütőt 200 C fokra kell bemelegíteni.
6. Kicsit kihűtjük, porcukorral megszórjuk és ehetjük.

A belseje finom, lágy, a külseje ropogós, csak ajánlani tudom azoknak akik szeretik a kaprot.
Hallott különben valaki ehhez hasonló süteményről?




Megjegyzések

Chef Viki üzenete…
Nahát, ez hihetetlen! Milyen meglepő kombó!

De gondolom, milyen fini lehetett!

Cukkinit hallottam már kevert sütibe reszelni, mint az almát. Szaftosabbá teszi és teljesen semleges ízű.
Wise Lady üzenete…
Ez csudasüti, ki fogom próbálni. A te ötleted?
Ízlésszindróma üzenete…
nagyon tetszik, kifogom próbálni, biztos, hogy imádnám!!!
Ancsika üzenete…
Végem van!!!! :) Csodás!
Alig várom, hogy teremjen a tököm. Tuti kipróbálom! De szerintem menne ez a cukkinival is. Szerinted??
lúdanyó üzenete…
Köszi mindenkinek!
Szerintem jó lenne cukkinivel is, ki kell próbálni :) Igazából a kapor íze az, ami dominál benne, a tök inkább szaftosabbá teszi, mint ahogy azt Viki megjegyezte .
Wise Lady, csak a mennyiségeket találtam én ki, az ötlet nem az enyém. Lsd. történetet a recept előtt :)
Mian, milyen jó neked, hogy saját tököd is lesz !
Kata üzenete…
És most akkor a hűtőmben lévő 3 kis tökből mi legyen? Töltött tök vagy ez a süti?
trinity üzenete…
Nekem az benne a különleges, hogy az édes íz találkozik a kaporral! Izgalmas-finom lehet!!!
Csak a kapros-túrós lepény jut eszembe, mint némileg hasonló....
lúdanyó üzenete…
Kata, süti :)

Trinity, nekem is a kapros-túrós jutott az eszembe róla, aki azt szereti, annak ez is be fog jönni.
Flat Cat üzenete…
Feladtam... Azt hiszem, néha napi 2 deci tej belefér! :)
lúdanyó üzenete…
Igazából lehetne ezt johurttal és szódavízzel is készíteni és akkor nem sérülne Ponty úr allergiamentes élethez való joga :)
Flat Cat üzenete…
Van benne ráció... :)))
Kata üzenete…
Drága Lúdanyó, rossz kislány voltam, mégis ma a töltött verzió került sorra, de belátható időn belül jön...jön...jön a süti is:))

Más: nézz be hozzám légyszi, van egy meglepetés a számodra:)
lúdanyó üzenete…
Szerencsére egész nyáron van tök :)
erős ildikó üzenete…
Imádunk minden kapros-tököst...csak a cukrot szemlélem kissé gyanakodva benne...Mi az ilyesmit sósan szoktuk, persze nem szentírás...:)
lúdanyó üzenete…
Napmátka, ennyi cukortól éppen
hogy csak édes lesz, különben is bátraké a finom étel :)
szino üzenete…
Lúdanyó!

Éppen most vágtam fel és elárulom, hogy csillagtökkel (héjastul, magostul belereszelve 1 kg!) készült. Fenséges!
Köszönöm az ötletet!
lúdanyó üzenete…
Szinó, mindig jól esik a visszajelzés, főleg, ha ízlett a végeredmény :) Jó ötlet a csillagtök, azt meg én köszönöm!
Lekvároskukta üzenete…
Ez nagyon izgalmasan hangzik!
Beterveztem :))
lúdanyó üzenete…
Csak ajánlani tudom, tényleg nagyon szuper!
Latsia üzenete…
Hű ez nagyon guszta, én tuti kipróbálom cukkinivel, merthogy tökhöz tuti nem jutok:O(((

Viszont hoztam neked valamit, gyere érte ide:http://latsiakonyhaja.blogspot.com/2009/07/dijat-kaptam.html
Raindrop üzenete…
Szia kedves Lúdanyó! :)
Hát ez zseniális recept! Én is mindenképpen kipróbálom, kihagyhatatlan!
lúdanyó üzenete…
Latsia, szerintem cukkinivel is tök finom lehet :)

Raindrop, szerintem is :) Frissen, langyosan a legjobb, de ma reggel hidegen ettem a kávémhoz és úgy is nagyon finom volt.
Névtelen üzenete…
Sziasztok!
Kipróbáltam cukkinivel, mivel holnap utazunk és nem akartam veszni hagyni az itthon roskadozó készletet! Napmátkával egyetemben nekem is gyanús volt a cukor, mert a sós inkább való a szám íze szerint, de a számos pozitív visszajelzés meggyőzött és megsütöttem!
Hatalmasra tátott szájjal haraptunk bele, és.... :(
nekünk a párommal (olimpiai bajnok kaporimádók vagyunk) egyáltalán nem jött be ez a dolog!!
:DDDDD
Szomorú vagyok, és szégyellem magam, biztos velünk van a hiba, hisz annyian dícsérték! :)
De legközelebb talán megcsinálom egy nagy kanál sóval... :DDD
Az első kukasütim lett, de legalább ilyen is van!

Népszerű bejegyzések