Kakaós palacsinta






Hallom a méltatlankodó megjegyzéseket: Kakaós palacsinta? Hát az is egy recept? Azt mindenki tud csinálni :)
Igen, kakaós, de nem a tölteléke, hanem a tésztája.
Egy francia gasztroblogban találtam a receptet és ez a blog teljesen elvarázsolt. Gyönyörű képek, rafinált, mégis egyszerű ételek, annak is érdemes megnézni, aki nem tud franciául.



Pofonegyszerű ötlet, mégis egészen más mint egy sima palacsinta. Érdemes kipróbálni, ha valami egyszerű, mégis különleges édességre vágyunk.
Most meggyes-túrós töltelékkel ettük, nagyon finom volt.

Hozzávalók:
25 dkg finomliszt
1/2 l tej
3 tojás
6 ek cukrozatlan kakaópor
4 ek cukor
1 csipet só
1 ek olaj
1-2 ek rum
kevés vaj

töltelék:
1/2 kg túró
2 dl tejföl
1 kk vaniliakivonat vagy vaniliáscukor
cukor ízlés szerint
őrölt fahéj
kimagozott nyers meggy

Elkészítés:
1. A palacsintatésztához összekeverem a lisztet a kakaóval, cukorral, sóval. Hozzáütöm a tojásokat és apránként hozzáöntve a tejet, simára keverem kézi habverővel . A végén belekeverem az olajat és fél órára beteszem a hűtőszekrénybe.

2. Közben a töltelékhez a hozzávalókat a meggy kivételével simára keverem.

3. A tésztából vastagabb palacsintákat sütök, nekem ebből a mennyiségből 16 palacsinta lett. Minden palacsinta előtt borsónyi vajat teszek a serpenyőbe.

4. Megkenem a palacsintákat a túrókrémmel, kirakom meggyszemekkel és összetekerem.
Nagyon finom és szerintem látványos is.


Megjegyzések

szazala üzenete…
Tényleg nagyon szép blogot mutattál!Őszintén sajnálom,hogy nem beszélem a nyelvet,de azért igyekszem egy web fordítós oldallal kisilabizálni a recepteket!
Vesta üzenete…
Ez a profi francia blog nálam is szerepel a könyvjelzők közt, mindig lesem, mikor kerül fel valami új, és imádom a fotóit. Most viszont Neked köszönhetően fogom megcsinálni ezt a palacsintát hétvégén, de lehet, hogy ribizlire cserélem a meggyet. Amúgy Te is egyre klasszabb fotókat produkálsz, észrevetted már? ;)
Cserke üzenete…
Ezek a fotók nagyon jók lettek:)
trinity üzenete…
Én is épp kérdezni akartam: eszméletlen tempóban fejlődtél a fotózásban, gratulálok....

Lassan a francia blogger jön Hozzád ámuldozni!! Csodás a palacsinta!!!
lúdanyó üzenete…
Szazala, ha kinézel egy receptet, szívesen lefordítom neked. Nem beszélek jól franciául, de recepteket, azt jól olvasok :)

Vesta, itt ülök a gépnél és somolygok, mint a vadalma :) Köszönöm, nekem is feltünt :))

Cserke, köszönöm, jól esik a dícséret :)

Trinity, neked is köszönöm :) Nagyon sok képet készítek, aztán válogatok belőlük.
De azért azt látom, hogy vannak akik ezt művészi szinten űzik, nem csak ételfényképet készítenek, hanem művészi alkotást
duende üzenete…
Tényleg fantasztikus ötlet! :) Milyen egyszerű... és még soha nem jutott eszembe?! :))

nagyon tetszik, Lúdanyó! :)
lúdanyó üzenete…
Ugye Duende, én is ezen csodálkoztam, hogyhogy nem jutott eddig az eszembe?

Nagyon aranyosak vagytok :))
Ancsika üzenete…
Jajjj! Nyelek nagyokat! Klassz ötlet és tényleg szupi fotók! :)
szazala üzenete…
Köszönöm!Amennyiben nem boldogulok egyedül élni fogok a lehetőséggel!
Chef Viki üzenete…
Wow, micsoda fotók! Fantasztikusak! Étvágygerjesztő, gyönyörű!

Az ötlet pedig marha jó! Megvéve!
lúdanyó üzenete…
Mian, Viki , ez volt a célom :)) Köszönöm nektek is !!
Vegavarázs üzenete…
Hogy ez mennyire klassz! Egyszerű és nagyszerű és gyönyörű! És én sem értem, hogy eddig miért nem jutott eszembe... Már észrevettem régen, hogy a csoki–meggy páros verhetetlen. Gratulálok a fotókhoz.
lúdanyó üzenete…
Ugye? Pedig tényleg annyira kézenfekvő ötlet. Köszönöm neked is :)
Milene üzenete…
Lúdanyó, megint lőttek a diétámnak:)Recept könyvjelzőbe mentve. Ha megsült jelentkezem.
Ezt a fotózós fejlődést nem akarod véletlenül nekem is megtanítani? Szorgalmas diák lennék!
Most megyek, megnézem a francia blogot:)
lúdanyó üzenete…
Ne is emlegesd a diétát Citromfű!! :) Amióta elkezdtem a blogot írni elkezdtek lassan kúszni a kilók :)
A fotózásról én még nem tudok mit tanítani :) Úgy próbálom fényképezni az ételt, hogy étvágygerjesztő legyen. Nálam ez azzal egyenlő, hogy közeli képeket készítek, hogy minnél jobban látszódjon az étel, hogy minél jobban el lehessen képzelni az ízét, illatát :)
Meg persze próbálok másokat is tanulmányozni, végiggondolni, hogy mitől tetszik nekem egy kép.
Hát ennyi :)
erős ildikó üzenete…
Pazar, pazar! Főleg így gyümölccsel elkényeztetve...:)
Névtelen üzenete…
Szia! Csatlakozni tudok csak az ámulókhoz - szuper képek a szuper receptekhez. A francia blog is nagyon szép - valami láthatatlan szál húz a francia nyelvhez, tavaly már megkeztük az ismerkedést, egyenlőre a francia nyelv nem nagyon kíváncsi rám :) További jó fotózást és főzöcskézést
egy másik mérleg hasonló korban - Ági
lúdanyó üzenete…
Kedves Ági, nagyon köszönöm ! Sajnos én is így vagyok a francia nyelvvel, hogy nem egyforma mértékben érdeklődünk egymást iránt :))
Nekem sikerült átadni a vonzódásomat a gyerekeimnek, mind a ketten franciát tanultak/tanulnak második nyelvként, így legalább van aki segíteni tud nekem :)
Neked is minden jót: olvasást, főzőcskézést!

Népszerű bejegyzések