Tres Leches - Három-tej sütemény



Csak lelkendezni tudok! Eszméletlenül finom sütemény!!
Tejszin, cukrozott és cukrozatlan sűrített tej keverékével kell leönteni a tésztát, innen az elnevezés: három-tej sütemény (spanyolul: Pastel de Tres Leches). Közép-Amerikában nagyon népszerű, minden országnak megvan a maga változata, de elterjedt Észak- és Dél-Amerikában is.
Ahogy a nagy felfedezésekkel lenni szokott, véletlenül bukkantam rá az első receptre, valami egészen mást kerestem az interneten. Aztán elkezdtem utánaolvasni, találtam többféle leírást. Minél többet olvastam róla, annál inkább az alakult ki bennem, hogy nagyon finom sütemény lehet és nem is csalódtam :)
(1 csésze=2.5 dl)

Hozzávalók:
6 tojás
2 csésze finomliszt
1 csésze cukor
2 tk vaniliakivonat
2 tk sütőpor
1/2 csésze tej
1/2 tk só

a tetejére:
1 tubus cukrozott sűrített tej
2.5 dl sűrített tej (cukrozatlan), pl. Maresi (nem kávétejszín!)
2 dl tejszin
4 ek rum

Elkészítés:
A sütőt előmelegítjük 180 C fokra. Kivajazunk egy közepes méretű tepsit (23 cm x 35 cm).
A lisztet összekeverjük a sóval és a sütőporral.
A tojásfehérjékből kemény habot verünk.
A tojások sárgáját habosra keverjük a cukorral és a vaniliakivonattal. Óvatosan keverjük hozzá a tejet, majd apránként a lisztet.
Végül adjuk hozzá a fehérjékből vert habot. Öntsük bele a tepsibe és süssük addig, amíg világosbarna nem lesz a teteje és a beleszúrt tű szárazon húzható ki belőle. 180 C fokon kb. 25 perc alatt sül meg.
Hűtsük ki langyosra a tepsiben. Közben keverjük össze a kétféle sűrített tejet, tejszínt és rumot. A süteményt sűrűn szúrkáljuk meg egy hegyes pálcával, majd lassan öntsük rá a tejkeveréket.
Fedjük le és tegyük a hűtőszekrénybe. Legalább 3 órán át hagyjuk állni, de még jobb, ha egész éjszaka így marad. Közben a sütemény beszívja a tejkeveréket, egészen szaftos, puha lesz és átveszi a rumos, tejszínes aromát.

Finom magában is, de kevés tejszínhabbal, savanykás gyümölccsel mennyei !!
Tényleg érdemes kipróbálni, az biztos, hogy nálunk bevonul a repertoárba :)

A wikipedián itt olvashatsz erről süteményről.
A receptet itt találtam, de változtattam rajta, az eredeti cukormennyiséggel szerintem émelyítő lenne. Van olyan változat is, ami a tésztába vajat is tesz, azt még nem próbáltam.
Vannak olyan elvetemültek, akik négy-tej süteményt készítenek és még egy kis dulce de leche-t is öntenek rá. :)


Megjegyzések

Kata üzenete…
De jót sütöttél, szerintem nálunk is bejönne:)
Limara üzenete…
Nekem is nagyon tetszik, így korán reggel nagyon veszélyes ilyeneket nézegetni! :))
lúdanyó üzenete…
Tudom, hogy teljesen bűnös élvezet egy ilyen sütemény, de iszonyúan finom :)
Kata üzenete…
Szerintem ez bocsánatos bűn:)
Flat Cat üzenete…
Ez nagyon jól hangzik! Még
néhány hónapig nem ehetek tejet, de utána mindenképpen megsütöm. Könyvjelzőkhöz a recept berakva! :D
Cserke üzenete…
Ez kínzás, így ebéd előtt!! Nagyon jó lehet, kipróbálom majd:)
Wise Lady üzenete…
Ha a cukrozott és cukrozatlan tejet úgyis összekevered, akkor miért kell háromféle? Tipp?
De nagyon jól hangzik és szép is.
lúdanyó üzenete…
Köszönöm Flat Cat, Cserke, jól fogtok vele járni, csak annyit mondhatok :)

Wise Lady, azért kell háromféle, mert a cukrozott és cukrozatlan sűrített tej különbözik egymástól. A cukrozott sokkal sűrűbb, a cukrozatlan kicsit a tejszínhez hasonlít. Legalábbis, amit én használtam, az ilyen volt.
Különben köszönöm :)
erős ildikó üzenete…
Hú, ez meseszép!!!
Már mentem is le a receptet, köszi!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm :) és nem csak szép :)
Millie üzenete…
Eszméletlen jól hangzik!
Tök jó reklámszöveget is lehetne gyártani hozzá: a süti, ami min. 3 pohár tejet tartalmaz :-D
lúdanyó üzenete…
Sőt még többet, mert a sűrített tej legalább kétszerannyiból készül :)
Küldetésemnek tekintem a három-tej sütemény magyarországi elterjesztését :))
trinity üzenete…
Lúdanyó, szeretem az ilyen édes bűnbeesést:)))
Az amerikai sütik az egyik recept könyvemben ált. így kezdődnek: végy 1 kg édes krémtúrót vagy 1 kg krémsajtot....meg hozzá 40 dkg cukrot:)))Szóval nem aprózzák el a kalóriákat!Meg is látszik rajtuk, mondjuk....
lúdanyó üzenete…
A kalóriák sem zavarják őket, meg ezek szerint 1 kg krémsajt ára sem rengeti meg a család költségvetését :)
Ez a sütemény is eredetileg dupla cukormennyiségel és kétszer ennyi sűrített tejjel készült. Igen édesszájú vagyok, de azért ez már nekem is sok lenne :)
trinity üzenete…
Ahogy mondod: a pénztárcájuk is vastagabb...
Ildikó üzenete…
Kedves Lúdanyó!

Amíg nincs vaníliakivonatom, addig mivel helyettesíthetem azt, esetleg vaníliarúddal?
lúdanyó üzenete…
Kedves Ildikó, a vaniliarúd nagyon jó lesz helyettesítésre. De vaniliáscukorral is fog működni :) A lényeg úgyis a három tej.
Ildikó üzenete…
Köszönöm a gyors választ! olnap tervezem elkészíteni, majd beszámolok róla! :-)
Ildikó üzenete…
Sikerült! Nagy sikert aratott. Köszönöm a receptet!
Ma a kapros-tökös lepénnyel szeretnék sikert aratni! :-)
lúdanyó üzenete…
Nagyon örülök neki!! Már azt hittem, hogy azért nem írsz, mert nem ízlett. Kérnék majd beszámolót a kapros-tökösről is :)
Névtelen üzenete…
Nagy kedvet érzek, hogy elkészítsem ezt a sütit.
A legnagyobb problémát jelenleg a 3tej közül 2 beszerzése jelenti. Még soha nem vettem sűrített tej egyik változatát sem, hol lehet ezeket kapni? Amikor azt írod 1 tubus ez azt jelenti, hogy csak egy kiszerelés létezik?
lúdanyó üzenete…
Kedves Érdeklődő Névtelen!
A cukrozatlan sűrített tejet ott találod, ahol a kávétejszinek vannak. Ez egy üveges készítmény, van a Maresinek is ilyen, de láttam saját márkásokat is, pl. Spar készítményt. Arra kell figyelni, hogy van az üvegesből kávétejszin és van sűrített tej is.
Cukrozott sűrített tejet leginkább tubusosat lehet kapni a legtöbb boltban. Azt hiszem, hogy ez is a kávétejszineknél szokott lenni. Létezik dobozos (konzerv) sűrített tej is, ha jól tudom, akkor az Aldiban illetve a Lidl-ben lehet néha kapni. De tubusos mindenhol szokott lenni.
Remélem, hogy tudtam segíteni :)
Névtelen üzenete…
Nagyon kedves vagy, hogy ilyen gyorsan és minden részletre kiterjedően válaszoltál, köszönöm.
Millie üzenete…
Sütöttem valami egészen hasonlót! Isteni!
Eisenstock Ildikó üzenete…
A piskóta magában is finom, de bizony előfordul, hogy bár szépen feljön,mégis kicsit fullasztós, tömény. Ezzel a változattal ez a probléma biztosan elkerülhető. Azt hiszem, nálunk is felkerül a repertoárba.
lúdanyó üzenete…
Ildikó, néha tényleg fullasztós tud lenni a piskóta. Ennek a sütinek találtam olyan változatát is, amihez vajas piskótát kell használni, de még nem próbáltam. Ajánlom neked kipróbálásra, tényleg nagyon finom :)
Réka üzenete…
Hááát... megsütöttem, és megírom őszintén, nem igazán jött be. A piskóta csodaszép, de az öntet ellenére fullasztós. Persze a tejszín és az erdei gyümöcsök feldobják, de mit nem?
Ha már tres leches, akkor inkább maradok a kakaós változatnál, az tényleg zaftos.
lúdanyó üzenete…
Sajnálom, hogy nem jött be nektek. Van ennek a piskótának egy vajas változata is, az lehet, hogy jobban tetszene.

Népszerű bejegyzések