Édes krumplis-túrós béles - VKF! XXV.




Készültem ám egy édességgel is a VKF-re. A mezőkeresztesi nagymamám sütött ilyet néha, gondolom, azért született ez a recept, hogy a drága túró egy részét helyettesítsék az olcsó krumplival.
Nagyon finom sütemény, a krumplitól egészen különleges íze lesz.

Hozzávalók:
A tésztához
40 dkg finomliszt
5 dkg vaj
2 dl tej
2,5 dkg friss élesztő
1 tojás
1 ek cukor


A tetejére:
50 dkg héjában főtt krumpli
50 dkg túró
1 kis doboz tejföl
2 tojás
cukor ízlés szerint (10 dkg biztos kell bele)

a tetejére 1 tojás

Elkészítés:
1. Kelt tésztát készítünk: a tejet meglangyosítjuk, kiöntünk belőle 0,5 dl-t egy pohárba, belemorzsoljuk az élesztőt és egy kis kanál cukrot teszünk bele. Meleg helyre téve felhabosítjuk az élesztőt. Közben a lisztet beleszitáljuk egy tálba, hozzátesszük a sót, cukrot. A vajat megolvasztjuk. A liszthez öntjük az élesztőt, tojást, tejet és összegyúrjuk. A végén hozzáöntjük az olvasztott vajat és szép simára dagasztjuk. Letakarjuk és duplájára kelesztjük.
2. A főtt krumplit áttörjük, hozzáadjuk a túrót, tejfölt, tojást és szép simára keverjük. Annyi cukrot adjunk hozzá, amivel kellemesen édesnek érezzük.
3. A megkelt tésztát gyúrjuk át, nyújtsuk ki és tegyük bele egy kivajazott, közepes méretű tepsibe.
4. Kenjük a tészta tetejére a túrós krumplit és hagyjuk megint kelni.
5. Közben melegítsük elő a sütőt 200 C fokra.
6. Ha a sütő bemelegedett, kenjük meg a tetejét egy felvert tojással. Az eredeti recept így szól és így csináltam most is, de ez a tojásos kence elválik a tetejéről. Lehet, hogy nem is kellene semmi a tetejére vagy esetleg tejföllel kéne megkenni.
7. Betesszük a sütőbe és kb. 25 perc alatt megsütjük. A teteje szép sárgásbarna lesz ekkorra.
8. Kicsit hűlni hagyjuk, megszórhatjuk porcukorral is és nekiláthatunk.

Egyszerűen elkészíthető, jó maradék főtt krumpli felhasználására is és ráadásul nagyon finom.


Megjegyzések

trinity üzenete…
Lúdanyó, nagyon klassz!! Régen tényleg sok édeset sütöttek krumplival!
Ezt nem ismertem-köszi!
Vesta üzenete…
Jól néz ki, biztos finom és laktató!
duende üzenete…
De gyönyörű könnyű-repülős! :)

Én is vittem! Valóban nem sok édes-krumplisat ismerek én sem a receptkavalkádból...
Kata üzenete…
Gyerekkoromban én ettem ilyet! Anyukám egyszer eszembe juttatta, készült is belőle egy kísérleti példány, de ez magasan veri kinézet alapján:) Köszi!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm mindenkinek :) Ráadásul olyan jó, hogy pont a nagymamám süteménye tetszik nektek ennyire :))
Lonci (Győr) üzenete…
Már megint bejöttem a csőbe, mert blogolás közben nem hagyom ki "sajna", szerencsére a kajás blogosokat sem. Megint egy olyan, amit ki KELL próbálni!
lúdanyó üzenete…
Kedves Lonci! Örüljek vagy legyen inkább lelkiismeretfurdalásom? :)))
Lonci (Győr) üzenete…
Is, is, ez most a holnapi prijekt, ma más készült. menj a blogomra és meglátod mit alkottam:-)))
erős ildikó üzenete…
Milyen jó, hogy édes megoldások is születnek!
Mi mindenre jó ez a krumpli!
Lenyűgöző a sütid!
lúdanyó üzenete…
Lonci, megyek és megnézem, nagyon kíváncsi vagyok !

Köszönöm Napmátka, ez is a te műfajod :) Ha már krumpli van benne, az csak jó lehet :)
Vegavarázs üzenete…
Nagyon szeretem a nagymamás recepteket! És hogy ne csak képen nézegethessem a szép sütidet, holnap megcsinálom. Jó ötletet adtál a maradék főtt krumpli felhasználásával. Köszi a receptet.
lúdanyó üzenete…
Nagyon remélem, hogy ízleni fog!! Azt sajnálom, hogy nem írtam le mindent, amit a nagymamám készített.
Vegavarázs üzenete…
Lúdanyó, tegnap megsütöttem, nagyon finom lett! Mindenkinek ízlett, többször el fogom készíteni. Valamikor feltenném, remélem nem bánod. Köszönöm a klassz receptért!
lúdanyó üzenete…
Nagyon örülök neki!! Tegyed nyugodtan, egyáltalán nem bánom. Sőt :))
Ágnes üzenete…
Örülök, hogy megtaláltam ezt a receptet, most kezdek hozzá, remélem sikerül, írjál több ilyen nagyi receptet ! Gratulálok, nagyon szép a fotón is.
lúdanyó üzenete…
Remélem én is, hogy jól sikerült :) Köszönöm és igazad van, meg kéne örökítenem a többi receptjét is.
Névtelen üzenete…
Én is hasonlóan készítem.Csak én nem teszek a töltelék tetejére tésztát,a tölteléket megszórom fahéjjal meg kristálycukorral.
Zsuzsa üzenete…
Az én nagymamám is Mezőkeresztesi ő is sütötte nagyon sokat ezt a sütit és én is gyakran.Nagyon finom.


lúdanyó üzenete…
De jó :) te is így csinálod?
Hortobágyi Márta: Én is Mezőkeresztesi vagyok/voltam, és nagyon örülök, hogy megtaláltam ezt a receptet. Nekem is nagymamám sütötte gyerekkoromban, mindig leettem a tetejét annyira finom volt. Akkor sütötte nagymamám, amikor keresztapám jött meglátogatni Egerből, mert Ő is nagyon szerette. Így alig vártam, hogy jöjjön, és nagyi süssön bélest.
lúdanyó üzenete…
Kedves Márta, nagyon örök a hozzászólásodnak :)

Népszerű bejegyzések