Őszibarack-nektarin lekvár


Az eddigi legfinomabb lekváromat a véletlennek köszönhetem. Nagyon zamatos, érett őszibarackot és nektarint vettem a Fény Utcai piacon, de túl sokat és félő volt, hogy hamarabb ránk romlik, mint ahogy elfogy. Legyen hát belőle lekvár, őszibarackból még úgysem csináltam. Nem volt itthon citrom csak lime, így annak a leve került bele, fehér cukor helyett pedig barna nádcukor, mert a fehérért fel kellett volna mennem a pincébe. Ha már lime és nádcukor, akkor rumot is öntöttem hozzá. Így született  meg egy annyira finom lekvár, hogy az első adag pillanatok alatt elfogyott és tegnap főztem meg a következőt, de már jóval több gyümölcsből.

Hozzávalók:
750 - 900 gr sárga húsú őszibarack és nektarin vegyesen (tisztítás után, tisztán mérve)
150 gr nádcukor
1 csomag 3:1 Dr. Oetker Dzsemfix szuper
1 lime leve
2 evőkanál Portorico  rum

Elkészítés:
A gyümölcsöt  magozzuk ki és hámozzuk meg. Nem gond, ha néhol marad rajta egy kis barackhéj. Keverjük össze a lime levével és a cukorral, majd hagyjuk egy kicsit állni, hogy levet eresszen (kb. 15-20 perc). Botmixerrel érdemes kicsit pépesíteni, de mindenképpen maradjanak benne nagyobb darabok. Keverjük bele a dzsemfixet, forraljuk fel és főzzük 1 percig. Ekkor keverjük bele a rumot és már el is készült a lekvárunk. Töltsük bele az előkészített üvegekbe, a tetejére én celofánt szoktam tenni a tető alá és egy kis nátrium benzoátot szórok a celofánra.
Mindenképpen zamatos gyümölcsöt vegyünk hozzá, mert csak akkor lesz igazán finom a lekvár.
Még jobb lesz a lekvárunk, ha az üres befőttes üvegbe is teszünk egy kis rumot és az üveg falán körbefolyatjuk.


Megjegyzések

csicseriborsó üzenete…
De jó, hogy visszatértél! Egyszer össze kéne futnunk :)
lúdanyó üzenete…
A visszatérés túlzás :) Igen, jó lenne. Budapesten vagy Brüsszelben? :)

Népszerű bejegyzések