Fehér püspökkenyér avagy a (tojás)fehérjefaló sütemény



Ha év vége, akkor kirándulás a Börzsönybe, pezsgős elő-újév köszöntő a Nagy Hideg-hegyi turistaház teraszán, és a magunkkal hozott karácsonyról megmaradt sütemények elpusztítása. 22 km gyaloglás után persze minden elfogy, de elsők között csapunk le Cs.A. fehér püspökkenyerére. Idén elkértem tőle a receptet, megsütöttem, közreadom. Nagyon finom, ráadásul megszabadít az összegyűlt tojásfehérjéktől.
Rosszul emlékeztem a receptre, így akaratlanul is kicsit változtattam a recepten, de leírom az eredetit is. Több lisztet tettem bele, ettől picit tömörebb lett a tészta, de így is teljesen jó volt.

Hozzávalók (1 nagy szögletes hasábformához, nem volt ugyanis püspökkenyér formám):
6-7 tojásfehérje
15 dkg porcukor
15 dkg sima liszt
7 dkg olvasztott vaj
10 dkg csokilencse
10 dkg mazsola
10 dkg durvára vágott dió

Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 160 fokra, a formát kibéleljük sütőpapírral.
2. A tojásfehérjét kemény habbá verjük, majd hozzáadjuk a porcukrot és azzal verjük tovább.
3. Óvatosan beleforgatjuk a lisztet, majd a diót, mazsolát, csokilencsét.
4. A végén beleforgatjuk az olvasztott vajat és beleöntjük a tésztát az előkészített formába.
5. Légkeveréssel sütöttem kb. 45 percig.


Az eredeti recept:
Hozzávalók (3 rúdhoz): 10-12 tojásfehérje 30 dkg porcukor 20 dkg liszt 10 dkg vágott dió 10 dkg mazsola 10 dkg reszelt csokoládé 10 dkg olvasztott vaj vagy margarin A fehérjét a cukorral kemény habbá verjük. Belekeverjük a többi hozzávalót. Legutoljára az olvasztott, langyos vajat. Alufóliával kibélelt őzgerincformában szoktam sütni, előmelegített sütőben, lassú-közepes tűzön kb. 150 fokon.

Megjegyzések

"saját levében" üzenete…
És a 22 km mindenképpen kell bele? Mint a földkörüli hajóút a jó aquavitnek?
Roza üzenete…
Jó gazdag süti lett!:) Imádom a püspökkenyeret, akár fehér, akár sárga!:)
lúdanyó üzenete…
SL, az az igazság, hogy elég 15 km, kicsit túloztam azzal a 22-vel.

Roza, köszönöm, érdemes kipróbálni :)

Népszerű bejegyzések