Tejfölös meggyes sütemény



Van annak előnye ha a szomszédai is tudják az ember lányáról, hogy van egy gasztroblogja. Például hazafelé a buszon megkapja ennek a süteménynek a receptjét.
Ha jól emlékszem, az eredeti recept a Vidék Ízéből való, de mint a népmesék a nép ajkán, átalakult egy kicsit mire hozzám elért. (Hasonló süteményt láttam több blogon is, meggy helyett ribizlivel.)
Nagyon finom, a tetején a tejfölös réteg pudingszerű, nem túl édes, szaftos, csak úgy eteti magát.
Ki fogom próbálni barackkal, szilvával is, de el tudnám képzelni akár fahéjas almával is.

Hozzávalók:
75 dkg kimagozott meggy
2 tojás
2 dl tej
12,5 dkg puha vaj
12 dkg cukor
25 dkg liszt
1/2 sütőpor
csipet só

a tetejére:
4 dl tejföl (lehet egy része krémsajt vagy mascarpone)
3 tojás
8 dkg cukor
vanília-kivonat vagy vaníliás cukor



Elkészítés:

1. A sütőt előmelegítjük 200 C fokra (légkeveréssel 180-ra). Egy közepes tepsit (kb. 20x30 cm) kibélelünk sütőpapírral.
2. A vajat habosra keverjük a cukorral, majd egyenként hozzáadjuk a tojásokat és jól összekeverjük.
3. A lisztet összekeverjük a sóval és a sütőporral.
4. A lisztet és a tejet felváltva hozzákeverjük a tojásos cukros vajhoz.
5. A tésztát beleöntjük a kibélelt tepsibe és rászórjuk a meggyet.
6. A tetejére valókat gyorsan összekeverjük (tejföl+cukor+tojás+vanília) és ráöntjük a meggyre.
7. Az előmelegített sütőben 30-35 perc alatt megsütjük (én addig sütöttem, amíg szép barna nem lett a teteje).
8. Sajnos ki kell hűteni ha szeletelni szeretnénk. Langyosan kanállal fogyasztandó.

Nagyon gyors és finom sütemény.


Megjegyzések

"saját levében" üzenete…
Az ismert blogger jutalma: mehet haza magozni, sütni. Na de tudjuk, hogy ez néki a legnagyobb boldogság!
Bianka üzenete…
Remek, isteni
Robi a cukrász üzenete…
Most kezdek neki kíváncsi vok milyen lesz. :D
Robi a cukrász üzenete…
Hmm egész jó lett.:D Le a kalappal. :D
lúdanyó üzenete…
SL, hát igen, ismert bloggernek lenni sok macerával is jár :)

Bianka, köszönöm!

Robi, "csak" egész jó? :) Örülök, hogy tetszett :)
Ottis üzenete…
Csodásan néz ki, ennék belőle!
lúdanyó üzenete…
Én is, de sajnos már elfogyott :)
"saját levében" üzenete…
Jelentem, én is megsütöttem, de rétesliszttel készítettem és mivel nem volt két tejfölöm, 2 dl joghurtot vetettem be. Szuper lett! Nagyon jó az a kis furcsa, krémes réteg a tetején, már-már Hamvas Béla-szerű tejfölös eper magasságokat sejtet...
Robi a cukrász üzenete…
Nem egész jó,egyszerűen isteni :D
Raindrop üzenete…
Hogy ez már megint milyen jó recept! :) Üdvözlöm a buszon utazókat, örülök, hogy támogatnak! :)
A megvágott sütis fotó gyönyörű!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm :)
Névtelen üzenete…
Köszi szépen, hogy megosztottad velünk ezt a receptet:) Meggyel és tegnap kajszival is megsütöttem, mindkettő csodálatos lett:D
lúdanyó üzenete…
Köszönöm a visszajelzést :) Szilvával is nagyon finom.
Robi a cukrász üzenete…
Ma is csinálok ilyen finomságot csak konzerv őszibarackkal most kíváncsi vok milyen lesz.
lúdanyó üzenete…
Tudósítsál majd légy szíves az eredményről :)
tücsi üzenete…
Nagyon guszta azzal a sok meggyel, én imádom, főleg ha szaftos. Köszi! ha szabad akkor mentem.:)
lúdanyó üzenete…
Én köszönöm :) Szabad persze, azért tettem fel, hogy más is élvezhesse ezt a finom süteményt :)
Névtelen üzenete…
Egy kis grizet tettem a gyumolcs ala , hogy szivja fel a levet, ne azzon el a tesztaja. (szilvaval s tokeletes)
Betti üzenete…
Gyors,egyszerű,de nagyon finom sütemény !!! Köszi a receptet !!! Rögtön a fél tepsi el is fogyott ...:)
lúdanyó üzenete…
Köszi, örülök, hogy ízlett :)
Névtelen üzenete…
Milyen a tésztája? Omlós keksz szerű? vagy puha piskótás?
lúdanyó üzenete…
Inkább puha, piskóta jellegű, csak sokkal szaftosabb, nem száraz.
Unknown üzenete…
Imádom jó hogy rátalátm itt.Köszönöm!!!!!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm,örülök, hogy ízlett :)
Unknown üzenete…
Az édesanyám már ezt a receptet az 1900-as évek eleje óta ismerte, azóta rendszeresen ünnepeken elkészitjük, kedvenc süteményeim közé tartozik. A receptben annyi a változás, hogy a tésztát mielött a meggy rákerül tojás fehérjével átkenem, így nem ázik el a tészta. A megyet pedig egy kevés zsemlemorzsával, vagy grizzel összekeverem, igy az sem áztatja el a tésztát.
egyébként nagyon finom az egész család szereti, holnap ez készül az unokám névnapjára.
lúdanyó üzenete…
Köszönöm a visszajelzést és az ötleteket :)

Népszerű bejegyzések