Vajsör - VKF!XXXII. forduló




Amikor elolvastam a Harry Potter sorozat első részét, egyből felfigyeltem a vajsörre. Már a neve is nagyon tetszett, az ízét pedig olyan vajas-tejszínes, alkoholosnak képzeltem. Azt hittem, hogy teljesen a képzelet szüleménye ez az ital, gondolkoztam is rajta, hogy miből lehetne előállítani, de nem volt semmi ötletem.
Mindenképpen alkoholosnak képzeltem, hiszen élénken élt bennem a Két év vakációból, hogy a hajótörött gyerekek, még az egészen kicsik is, frissítő gyanánt vízzel kevert brandyt kaptak a vacsorához.
Aztán a TV-Paprikán néztem Heston Blumenthal karácsonyi műsorát és mit látok? A bolondos szakács vajsört készített, amiről azt is megtudtam, hogy valamikor nagyon régen ismerték ezt az italt, aztán feledésbe merült. Talált hozzá receptet is, ami alapján elkészítette a saját változatát.
Kipróbáltam és nagyon finom lett! Kicsit kesernyés, édes, melengető, hideg napokra való ital.

Úgy gondoltam, hogy a vajsör igazán beleillik a 32. VKF! témájába, amit Maimoni hirdetett meg.
Tiszta őrület! Sör melegen? Igen !!

Akkor jöjjön a recept!

Hozzávalók:
Fél liter világos sör (lehetőleg ale típusú, ne lager legyen)
2 tojássárga
3 evőkanál cukor
1/2 tk őrölt gyömbér
1/4 tk őrölt szegfűszeg
reszelt szerecsendió - kb. 1/4 tk
1-2 dkg vaj

Elkészítés:
1. A tojássárgákat habosra keverjük a cukorral.
2. A sört melegítsük össze a fűszerekkel - kb. 50 C fokosra kell melegíteni. Nem volt folyadékhőmérőm, ezért ujjpróbával ellenőriztem - olyan meleg legyen, hogy az ujjunkkal még ne érezzük forrónak.
3. Öntsünk kevés meleg sört a tojássárgákhoz, keverjük el, majd öntsük vissza az egészet a lábasba.
4. Állandó keverés mellett sűrítsük be egy kicsit - nem szabad forrnia! A leírás szerint legfeljebb 80 fokosra melegítsük fel. Ezen a hőmérsékleten főzzük 2-3 percig, majd vegyük le a tűzről és keverjük hozzá a vajat.
5. Habosítsuk fel habverővel vagy tejhabosítóval és kész is, lehet inni.

Gyerekeknek nem való, eléggé érezhető benne az alkohol . Felnőtteknek viszont nagyon ajánlom :)


Megjegyzések

Reni üzenete…
nagyon sörízű, vagy annyira nem domináns maga a sör íz? :) mert nem szeretjük a sört, de a Harry Potter óta ezt én is meg akarom kóstolni :)
lúdanyó üzenete…
Inkább kicsit kesernyés, de nem dominál benne a sör íze. (Bár én szeretem a sört :)). Érdemes próbát tenni egy kis üveggel!
Zsuzsa üzenete…
Én is láttam Hestonnál, lehet, hogy megpróbálkozom vele, elég bizarrul hangzik! :)
lúdanyó üzenete…
Bizarr, de finom ! Furcsa nekünk a meleg sör, de emlékszem rá, hogy egyetemista koromban lengyel lányok forralt sört főztek, hasonlóan, mint mi a forralt bort :)
Puszedli üzenete…
Általában nézem Hestont, de ezt a részét úgy látszik nem láttam. Eszméletlenül jól hangzik! :)
Chef Viki üzenete…
Én is szeretem a sört... Főleg a barnát. Piruló smiley :-))

Melegen mekkora bizarr! Pont ideillik!
egycsipet üzenete…
Nagyon kíváncsivá tettél, ki fogom próbálni! :)
zsuzska üzenete…
Es mint megtudtam, a meleg sor angol hagyomany, csak az utobbi 20 evben szoktak ra a hutott sorokre. Odaig meleg es szensavmentes sort ittak.
lúdanyó üzenete…
Puszedli, nem csak úgy hangzik :)

Viki, én is nagyon szeretem a barna sört, de ehhez érdemes világosat venni :)

Egycsipet, remélem, hogy neked is tetszeni fog!

Zsuzska, azt olvastam, hogy ezeket az angol típusú söröket (ale), nem kell annyira hidegen inni mint a német típusúakat.
lekvároskukta üzenete…
Nézz majd be hozzám kérlek :))
szepyke üzenete…
Imádom Hestont, bármit csinál, parádés agy!:)))
trinity üzenete…
Jéééé, a HP-ben én is azt hittem, hogy Rowling találmánya ez is...És nem! Szuper. Én is szeretem a sört:)

Népszerű bejegyzések