Dán fahéjas csiga



A gyógyulás csalhatatlan jele, ha vírusos gyomorrontás után megint azon járt az eszem, hogy kéne sütni valamilyen süteményt.
A gondolatot tett követte és egy bő órán belül már el is készültek az illatos, egyszerre ropogós és puha csigák. Vagyis ez egy nagyon gyors sütemény - ahogy mondani szokták a háziasszonyok álma, ha váratlan vendég áll a házhoz.
A receptet Stahl Judit Gyors édességek könyvében találtam.



Hozzávalók:
(25 - 30 darab csiga lesz belőle)
40 dkg sima liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
150 gr joghurt
1,5 dl tej
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
csipet só

töltelék:
10 dkg cukor
2 teáskanál fahéj
a tetejére:
4 evőkanál tejszín
2 evőkanál barna cukor

Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 200 C fokra, a nagy gáztepsit kibéleljük sütőpapírral.
2. A vajat felolvasztjuk (pl. mikróban) és langyosra hűtjük.
3. A lisztet összekeverjük az 5 dkg cukorral, sóval, sütőporral, szódabikarbónával.
4. Hozzáadjuk a vajat (kb. 3 evőkanálnyit hagyjunk meg belőle), joghurtot, tejet és gyorsan keverjük össze. Lehet fakanállal vagy kézzel, nagyon lágy tésztát fogunk kapni.
5. Borítsuk ki egy jól belisztezett felületre és nyújtsuk ki téglalap alakúra, kb. fél cm vastagra.
6. Kenjük meg a megmaradt olvasztott vajjal és szórjuk meg a fahéjjal összekevert 10 dkg cukorral.
7. Tekerjük fel szorosan a hosszanti oldalánál indítva, majd vágjuk fel kb. 1 - 1,5 cm vastag szeletekre.
8. A csigákat sorakoztassuk fel a tepsin, ne túl szorosan, mert nőni fognak.
9. Kenjük meg a tetejüket a barna cukorral elkevert tejszínnel és tegyük be a sütőbe őket.
10. Légkeveréssel 15 perc alatt megsültek. Sima sütőben 220 fokon süssük.

Langyosan már ehetőek és nagyon finomak.


Megjegyzések

Bridge üzenete…
Tetszik ez a recept, valóban hamar készen lehet, köszi, hogy feltetted.
Sajtkukac üzenete…
Én még csak élesztőset csináltam (meg krumplisat) de lehet, hogy ideje lenne ezt is kipróbálni - úgyis mindig időhiányban szenvedek :-)
Másnap milyen volt?
lúdanyó üzenete…
Bridge, köszönöm és tényleg nagyon gyors :)

Niki, ismerős helyzet :)
Én sem csináltam még sütőporosat, kicsit gyanakodtam is. Másnap is meglepően finom.
nokedli üzenete…
holnap reggel kilencre az irodámba kérnék két cuki-kis-csigát egy erös fekete kávéval.
Bianka üzenete…
Jé sütőporos, idáig csak élesztőset készítettem. Köszi a receptet, ez ki kell majd próbálnom.

Csodásan néz ki
Andi/cuki üzenete…
S.poros csigát még én sem sütöttem,de nagyon guszta,tuti próba!:-))
lúdanyó üzenete…
Nokedli, odaért? Elküldtem :))

Bianka, Andi csak biztatni tudlak titeket :)
Ízlésszindróma üzenete…
Lúdanyó, ez kínzás, épp kirámoltam a hűtő tartalmát, és jobb híján egy kis tejföl+rozskenyér kombót majszolok, mert úgy felzaklatott a fahéjas csigád:))) csinálnom is kell majd:)
lúdanyó üzenete…
Pedig nem zaklatás céljából készültek :))
Nagy kedvencem a tejföl kenyérrel vagy kiflivel :)
szepyke üzenete…
Jobbulást! Szerintem tényleg biztos jel!:)))
nokedli üzenete…
jaj, de szívesen megenném holnap reggelire!
lúdanyó üzenete…
Szepyke, mint utólag kiderült, kicsit elsiettem a dolgot :)

Nokedli, nagyon gyorsan elkészül, másodszorra már 1 óra sem kellett hozzá :)
Unknown üzenete…
Finom lett!!! köszönöm!
még az arab kollegáknak is ízlett 8))) mivel jelenleg Líbiai konyhát finomítom...8))
lúdanyó üzenete…
De jó, én köszönöm !! Nagyon örülök, hogy ízlett :)
Ami üzenete…
Kipróbáltam én is! Tényleg nagyon finom és rendkívül egyszerű elkészíteni. Férjem oda volt érte :), írtam is egy posztot róla :)

Köszönöm Lúdanyó :)!
lúdanyó üzenete…
Nagyon szívesen :) Meg is néztem a bejegyzésed :)
Mona üzenete…
más sül is,köszönöm a receptet, gyors, egyszerű és fenséges!
lúdanyó üzenete…
De jó, örülök, hogy tetszik! Végigfőzöl? :)
Névtelen üzenete…
Koszonom szepen a receptet Ludanyo! Tobbszor elkeszitettem mar e csiguszokat, fenseges, illatos, ropogos, kiados. Udv, Edus :)
lúdanyó üzenete…
Edus, köszi a visszajelzést :) Jó, hogy eszembe juttattad, sütni kéne megint egy adagot :)

Népszerű bejegyzések