Dán fahéjas csiga - továbbfejlesztés




Sokadszorra sütöm ezt a nagyon hálás, gyors és finom süteményt. Amiért megint felkerül ide, az a nagy felfedezésem: sütés előtt cukrozott, sűrített tejjel kentem meg a csigákat, amitől nagyon finom, ropogós, karamelles réteg keletkezett a tetejükön.
Ez alkalommal a liszt felét Graham lisztre cseréltem, ezzel is nagyon finom lett.
Kihasználtam a szép időt és kimentem a kertbe fényképezni. Felhívom a figyelmet a kép bal felső sarkára: a cicánkat is nagyon érdekelte ez a sütemény :)

Hozzávalók:
(25 - 30 darab csiga lesz belőle)
20 dkg sima liszt
20 dkg Graham liszt
10 dkg vaj
5 dkg cukor
150 gr joghurt
1 - 1,5 dl tej
1 teáskanál sütőpor
1/2 teáskanál szódabikarbóna
csipet só

töltelék:
10 dkg cukor
2 teáskanál fahéj
a tetejére:
4 evőkanál cukrozott, sűrített tej

Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 200 C fokra, a nagy gáztepsit kibéleljük sütőpapírral.
2. A vajat felolvasztjuk (pl. mikróban) és langyosra hűtjük.
3. A lisztet összekeverjük az 5 dkg cukorral, sóval, sütőporral, szódabikarbónával.
4. Hozzáadjuk a vajat (kb. 3 evőkanálnyit hagyjunk meg belőle), joghurtot, tejet és gyorsan keverjük össze. Lehet fakanállal vagy kézzel, nagyon lágy tésztát fogunk kapni.
5. Borítsuk ki egy jól belisztezett felületre és nyújtsuk ki téglalap alakúra, kb. fél cm vastagra.
6. Kenjük meg a megmaradt olvasztott vajjal és szórjuk meg a fahéjjal összekevert 10 dkg cukorral.
7. Tekerjük fel szorosan a hosszanti oldalánál indítva, majd vágjuk fel kb. 1 - 1,5 cm vastag szeletekre.
8. A csigákat sorakoztassuk fel a tepsin, ne túl szorosan, mert nőni fognak.
9. Kenjük meg a tetejüket a sűrített tejjel és tegyük be a sütőbe őket.
10. Légkeveréssel 15 perc alatt megsültek. Sima sütőben 220 fokon süssük.

Megjegyzések

Bianka üzenete…
Nagyon jól néznek ki, fonomak
Zsuci üzenete…
Tetszik! Szeretném kipróbálni! légkeveréses sütőben hány fokon sütötted 15 percig?
lúdanyó üzenete…
Bianka, köszönöm, tényleg azok :)

Zsuci, 200 C fokon sütöttem, csak ajánlani tudom :)
Raindrop üzenete…
Csigából soha nem elég. :)
Ez a tejes megoldás tetszik nekem. Már gondolkodtam rajta, csak féltem, hogy ráég a tejcukor.
Viszont látom, hogy 15 perc alatt megsülnek, az meg rövid idő.
Meg is lovasítottam 2 db-ot, most szegény kis Lúdanyó, fotózhatod újra a képet. :)
lúdanyó üzenete…
Raindrop :)
Most nézem, már a kép sincs meg, tányérostól, csigástól, cicástól lába kelt :)
lekvároskukta üzenete…
Imádom a csigákat :))
A fahéjat meg pláne!
Nagyon guszták lettek!

Kukk be hozzám egy kis játékért, ha gondolod ;-)
szepyke üzenete…
Áldott, békés húsvétot Neked és a szeretteidnek!
(Kész a rumbaba, én már félig részeg vagyok...:)
Belly üzenete…
Kellemes húsvéti ünnepet!! :)
lúdanyó üzenete…
Nagyon szépen köszönöm mindenkinek a jókívánságokat!
Névtelen üzenete…
nagyon csinosak lettek és biztosan legalább ilyen finomak is!

kellemes húsvéti ünnepeeket neked és szeretteidnek!
Maimoni üzenete…
Kellemes ünnepeket kívánok:)
Ami üzenete…
Kukk be hozzám, légyszi! :)

Népszerű bejegyzések