Savanyúkáposzta saláta



Még éppen savanyúkáposzta szezon van, gyorsan közzéteszem ezt az igen finom és egyszerű salátát. Igazi téli vitaminbomba, ami magában is megállja a helyét, de mint a képen látszik egy finom sült kolbász is jól megfér mellette.
Ördögsaláta néven kaptam a receptet, egy régi szakácskönyvből másolták ki - nem tudom, hogy honnan.

Hozzávalók:
40 dkg savanyúkáposzta
1 fej lilahagyma
2 alma
2 dl majonéz (legjobb a házi)
1 - 2 dl rostos almalé vagy narancslé
4 evőkanál rozspehely
3 gerezd fokhagyma
1 evőkanál méz
1 evőkanál mustár
só, bors

Elkészítés:
1. A mártáshoz összekeverem a majonézt, a rostos levet, mézet, mustárt, az áttört fokhagymát, sót, borsot.
2. A savanyúkáposztát összevágom (előtte kimosom, ha nagyon savanyú - lelki szemeim előtt megjelenik a háziasszony, ahogy mossa-mossa a káposztát), a hagymát is összevágom kis kockákra, az almát pedig kicsit nagyobbakra.
3. Összekeverem a mártással a káposztát, belekeverem a hagymát, almát és rozspelyhet.

Kész is van, jót tesz neki, ha áll valamennyit, de mi mindig frissen meg szoktuk enni.


Megjegyzések

Raindrop üzenete…
Ismét egy újabb ízbomba!
Kolbász és káposzta egy tányéron, ilyen fűszerezéssel?
Nyálelszívód van?
lekvároskukta üzenete…
Imádom az ilyesmiket :))
Nagyon guszta lett.

Lúdanyó, Te tudsz bejegyzést írni, vagy időzített poszt volt?
Mert valami hiba van már reggel óta :((
Azt a béna képemet sem tudom kicserélni...írni meg pláne nem lehet.
lúdanyó üzenete…
Raindrop, köszönöm :) Nem vagyok én fogorvos!! :) Csak tessék csorgatni! :)

Lekvároskukta, örülök, hogy tetszik :)
A többire válaszoltam emailben.
Kiskukta üzenete…
Nagyon guszta, eszembe nem jutott volna a savanyúkáposztát majonézzel keverni.
lúdanyó üzenete…
Kiskukta, köszi, előtte nekem sem jutott volna eszembe - pedig nagyon finomak együtt.
Moha üzenete…
Hát ennek nálunk sem lenne ideje összeérni,nagyon szép és finom is lehet!
anna üzenete…
szia ludanyo

ilyesmit en is szoktam csinalni, az egyik kedvenc salatam
itt leirtam egyszer, hogy azt hogy csinalom [lent, kekkel]
legutobb ceklat is tettem bele, szuper volt

egyszer majd kiprobalom ezt is, meg sose csalodtam a receptjeidben ^_^
lúdanyó üzenete…
Moha, próbáljátok ki egyszer :)

Anna, megnéztem, tényleg nagyon hasonlót csináltál :) Jó ötlet a cékla, legközelebb kipróbálom azzal is.

Népszerű bejegyzések