Eszkimó szelet - Nanaimo Bar



Figyelemmel kísérek néhány angol nyelvű gasztroblogot és az elmúlt napokban sorban mindegyiken megjelent ez a sütemény. Úgy láttam, hogy futótűzszerűen terjedt a bloggerek között , úgy, ahogy nálunk szokott némely sütemény, csak kicsit nagyobb léptékben :)
Mindenhol megkapta azt az állandó jelzőt, hogy legendás. Most már én is nagyon kíváncsi lettem rá, és ilyenkor addig nem nyugszom, amíg el nem készítem.
A leírások szerint Kanadában nagyon népszerű, mindenhol ismert sütemény, amit a neve alapján valamilyen eszkimó eredetűnek gondoltam - ezért is lett az én változatom neve Eszkimó szelet. De nagyot tévedtem, mert Nanaimo egy város, méghozzá Vancouver sziget második legnagyobb városa. A téli olimpia miatt került elő a sütemény, hát készüljünk akkor mi is az olimpiára. Készítsük el (nem kell sütni!), üljünk a tv elé és figyeljük a síugrókat például (én őket szoktam).

Nagyon finom, de elég tömény - elég belőle egy-két kis kocka és az édességvágyunk ki is elégült egy időre. A kép csalóka, nagyobbnak látszik rajta a sütemény - valójában kb. 2 x 2 cm a mérete egy kockának.

Kicsit változtattam az eredeti recepten, a változásokat jelzem a hozzávalóknál. Három rétegből áll a sütemény, nem kell sütni, csak főzni kicsit és hűteni. Gyorsan elkészül és nagyon könnyű, gyerekek is simán el tudják készíteni
1 csésze=2,5 dl

Hozzávalók:
Alsó réteg:
115 gr vaj
1/4 csésze porcukor
5 evőkanál cukrozatlan kakaópor
1 tojás
160 gr graham keksz morzsa - nekem csak 150 gr volt itthon, a DM-ben kapható Alnatura vajas, teljes kiőrlésű kekszet használtam hozzá - (az eredeti receptben a kekszet is házilag süti)
1/2 csésze apróra vágott mandula vagy mogyoró - ez kb. 50 gr, én 100 gr-t tettem bele
1 csésze kókuszreszelék - én ezt most kihagytam

Középső réteg:
115 gr vaj
2 evőkanál+2 teáskanál (40 ml) tejszín - elfelejtettem venni, helyette ugyanennyi sűrített tejet használtam hozzá
2 evőkanál vaníliás pudingpor - egyes források szerint ez nem fontos hozzávaló, én is kihagytam, helyette tettem hozzá vaníliakivonatot
1 csésze porcukor - na ez nagyon sok szerintem, én kb. a harmadát tettem bele

Felső réteg:
115 gr keserű csokoládé
28 gr vaj

Elkészítés:
1. Egy kicsi tepsit (16 x 16 cm) béleljünk ki folpackal úgy, hogy túl lógjon a szélén. Könnyebb lesz majd így kivenni a süteményt.
2. Az első réteghez egy lábasban kis lángon olvasszuk meg a vajat, adjuk hozzá a cukrot és a kakaót és jól keverjük össze.
3. Állandó keverés mellett adjuk hozzá a tojást és kis lángon főzzük addig, amíg be nem sűrűsödik. Ez 1-2 perc.
4. Vegyük le a tűzről, keverjük hozzá a kekszmorzsát, mandulát és a kókuszreszeléket. Hűtsük langyosra és nyomkodjuk bele a tepsibe.
5. A középső réteghez keverjük habosra a hozzávalókat és kenjük rá az alsó rétegre. Tegyük a hűtőbe, amíg elkészül a felső réteg.
6. A Harmadik réteghez vízfürdőn vagy kis lángon olvasszuk meg a vajat és a csokoládét és jól keverjük össze. Ha már kihűlt, de még folyós, kenjük a süteményre és tegyük vissza a hűtőbe.
Ha megdermedt a csokiréteg, lehet szeletelni, bár biztosan jót tesz neki egy éjszaka a hűtőben.

Sok helyen találtam meg a receptet, végül ez alapján indultam el.

Megjegyzések

Kata üzenete…
Én is láttam, de mielőtt még elkezdtem volna kibogozni, megtaláltam nálad, így kicsit könnyebb;) Köszi!
Orsibabba üzenete…
Na ez nagyon jo volt...bongeszem a kedvenc blogjaimat (meg mielott rapillantottam volna a gasztro.blogra), aztan sorra latom ezt a kis sutit. Kicsit osszekeveredtem a lisztekkel, es eleg sok kritikat is lattam, mondom beirom a keresobe magyar eredmenyekre...es mit talalok...meghozza mai bejegyzessel:) Nagyon kellemes meglepi volt, gratula!:) Mar varom hazaerjek es alkothassak:)
Ági, aki főz üzenete…
Én is olvasgattam őket, de jó, hogy lefordítottad!
Thrini üzenete…
Nagyon guszta! Gondolom egyéb keksszel is készíthető...
lekvároskukta üzenete…
Tömény élvezet :))
Igazi nekem való süti, nagyon guszta :)))
lúdanyó üzenete…
Kata, örülök, hogy segítettem a tudtomon kívül :)

Addected, ez jó :) Kíváncsi vagyok, hogy neked tetszik-e?

Ági, nem gondoltam, hogy ennyien vagyunk, akiknek feltünt ez a süti :)

Thrini, kösz :) Szerintem jó más keksszel is, de azért legközelebb kipróbálom a kekszet is megsütni hozzá.

Lekvároskukta, tényleg tömény is, élvezet is :)
Wise Lady üzenete…
Nagyon jó. Meg fogom csinálni.
Orsibabba üzenete…
Termeszetesen! Es kulon ertekelendo az elszantsagod, mert ugyebar nem a legegyszerubb az 'idegen' recipe-ket 'konvertalni', hat meg ilyen nagyszeruen kivitelezni!:)Nem tudom, ezek a 'lancreakciok' naluk hogy mukodnek, de siman el tudnam kepzelni itthon is...
Chef Viki üzenete…
Jaj ne :-))) Ránézek, és füllel hallhatóan nő az ülőgumóm :-)))

Egy 2x2-s kockát viszek, és titokban megeszem :-)) Hátha úgy nem hízlal :-D
Zsiri üzenete…
Nagyon gusztusos, jól néz ki nagyon :-)
lúdanyó üzenete…
Wise Lady, majd számolj be!

Addected, szerencsére ez nem egy bonyolult recept :)

Chef Viki,
sajnos tényleg ülőgumó növesztő, de nagyon finom :))

Zsiri, köszönöm :)
erős ildikó üzenete…
Először egy szeletkét a spenótos lepényedből - teljesen beleszerettem -, s utána jöhetne ez is desszertnek, köszönöm, csodálatos...:)
lúdanyó üzenete…
Napmátka, elfogyott minden, de legközelebb gondolok rád :)
nokedli üzenete…
errefelé hasonló nálunk "kalter hund" (=hideg kutya) néven fut. az ötvenes évektöl nagy sztár, minden szülinapi bulin ott van. én is készítettem kétszer a lányokkal. annyira tömény, hogy nálunk már legendássá vált a kérdés: "na még egy hideg kutya??" persze irónikus értelemben.
a fotó nagyon jó lett, ha lehetne pici adagot belöle készíteni, nekiállnék még ma;-)
lúdanyó üzenete…
Nokedli, ez nagyon pici adag :) Csak 16x16 cm - ki lehet számolni, hogy hány darab 2x2-s kockát lehet belőle vágni :)
Ottis üzenete…
Nagyon guszta ez a süti!
Festy üzenete…
Húú, nagyon gusztán néz ki!! Inkább főzni szeretek, de ezt ki fogom próbálni:9
xoxo
Festy
lúdanyó üzenete…
Ottis, köszönöm :)
Festy, remélem, hogy neked is fog ízleni :)
Vicuska üzenete…
Nagyon mutatós és ízre is el tudom képzelni- köszönettel én is teszek egy kísérletet a megízlelésére :)
lúdanyó üzenete…
Remélem, hogy neked is ízleni fog :)

Népszerű bejegyzések