Töltött cukkini

Kép sajnos nem készült, mert éppen nem volt mivel fényképezni. Majd pótolom valamikor.
Viszont ha nem írom le, akkor elfelejtem, hogy mit tettem bele, mennyit és mit csináltam vele :)

A szükség és az otthoni készlet szülte ezt az ételt, ami nagyon finom lett, ismételni fogjuk mindenképpen.
Azzal kezdődött, hogy kedves kolléganőmtől, Magditól kaptam egy szép, hosszú cukkinit. Elég nagyot ahhoz, hogy tölteni lehessen.

Hozzávalók:
1 nagyobb, de karcsú, tölteni való cukkini
1 csirkemellfilé
1,5 dl tejföl
1 mozzarella
2 kápia paprika
reszelt trappista sajt
reszelt parmezán
olivaolaj
só, bors
szárított chimicurri (ez egy argentín fűszerkeverék, van benne pl. fokhagyma, oregano)
Ezt a fűszert az Ázsia boltban vettem, persze nem elengedhetetlen része az ételnek, csak ha már megvettem, használni akartam :)
Van chimicurry mártás is friss hozzávalókból, recept hozzá itt van.

Elkészítés:
1. Hosszában kettévágom a megmosott, megtörölgetett cukkinit. Kikaparom a magját, azt nem használom fel. A húsát kanállal kapargattam, hogy kicsit véknyítsam, hogy biztosan átsüljön majd. Ezt a kaparékot félreteszem.
2. A csirkemellfilét nagyon vékony csíkokra vágom. Ilyenkor mindig kell egy keveset adnom a macskánknak is a nyers húsból, mert amint megérzi a hús illatát, megjelenik a konyhában és éktelen nyávogással kér belőle. Akkor is ezt csinálja, ha hagymát vágok, mert a hagyma illatát már összetársította a nyers húséval :).
3. A húst megsózom, borsozom és megszórom a fűszerkeverékkel. A paprikákat felvágom kis kockára.
4. Egy serpenyőben kevés olivaolajat forrósítok, beledobom a húsdarabkákat és átsütöm őket az olajon. Ha már fehérek mindenhol, hozzáadom a paprikát, a félretett cukkini kaparékot és készre sütöm őket. Gyorsan elkészül, csak kevergetni kell közben, hogy le ne égjen.
5. Ha kész, leveszem a tűzről és hozzáadom az apró kockákra vágott mozzarellát, a reszelt trappista sajtot és a tejfölt.
6. A sütőt előmelegítem 200/180 C fokra (normál/légkeveréses).
7. A fél cukkiniket egy alkalmas méretű sütőedénybe teszem, sózom, borsozom és elosztom bennük a tölteléket. Kicsit sok a leve, de az nem baj, majd besűrűsödik. Nekem maradt ki töltelék, megettem ebédre salátával, nagyon finom volt úgy is.
8. Megszórom reszelt parmezánnal a tetejét és az előmelegített sütőben kb. 30 percig sütöm. Ennyi idő alatt a cukkini húsa is megpuhul, besűrűsödik a leve és a sajt megpirul a tetején.

Langyosan, hidegen a legfinomabb.

Megjegyzések

erős ildikó üzenete…
Én kép nélkül is el tudom képzelni...annyira, hogy már össze is futott a nyál a számban (pedig meleg van). Az előbbi fagylaltoddal együtt ebből is kérnék egy nagyobb adagot...:)
"saját levében" üzenete…
Hát elég bőkezűen bántál ezzel a zöldséggel! Rá sem fért volna egy képre az eredmény.
trinity üzenete…
Komplettt egy ebéd valóban!! Finom!!! Jöhet:)))
Chef Viki üzenete…
Á, minek ide kép!? Simán el tudom képzelni, mekkora királság volt!
lúdanyó üzenete…
Jó, akkor legközelebb már nem is csinálok képet :))

Népszerű bejegyzések