Török rizskrém




Lágy, krémes, nagyon finom desszert. Hasonlít a tejberizsre is, de inkább puding szerű. (Angolul az is a neve: Turkish Rice Pudding).
Ideális abban a vészhelyzetben is, ha tejberizst igértünk a gyereknek és kiderül, hogy csak egy fél maroknyi rizs árválkodik a zacskó alján. :)

Hozzávalók:
(2.5 dl-es csészét használtam)
1/2 cs rizs
2 cs víz
4.5 cs tej
1/3 cs tejszin
3/4 cs cukor
3 ek kukoricakeményítő
vanilia kivonat (bourbon van. cukor)

Tegyük fel a vizet forralni egy fazékban. Közben mossuk meg a rizst és jól csöpögtessük le. Amikor felforrt a víz, adjuk hozzá a rizst és kis lángon főzzük kb. 25 percig. Az elején csak néha kell kevergetni, a végén már ott kell állni mellette és buzgón kavargatni, különben leég. A receptekben 25 percet írnak a vízben való főzésre, nekem még sosem sikerült addig, a maximum 20 perc volt, de akkor már tényleg a lábas aljához ragadás határán volt.
Ekkor adjunk hozzá 4 cs tejet, a tejszint, cukrot, vaniliát. Forraljuk fel, ha felforrt, jöhet hozzá a maradék fél csésze tejben elkevert kukoricakeményítő (inkább púpos, mint lapos evőkanálnyi). Forraljuk fel újra és kész. Melegen folyékonynak tünhet, ahogy hül, úgy sűrűsödik.
Langyosan a legjobb, lehet fahéjjal is enni én jobban szeretem így magában.
Szokták úgy is tálalni, hogy kiszedik kis tálkákba a krémet és forró grill alatt megpirítják a tetejét.
Ennyi cukorral elég édes, de még elviselhető.

Ezt a receptet egy tv műsorból jegyeztem le. Valamikor volt egy TV3 nevű magyar adó, azt hiszem, hogy azon volt egy olyan sorozat, amiben Magyarországon lévő nagykövetségek szakácsai mutatták be a hazájuk konyháját (néha a nagykövet főzött :-)).

Megjegyzések

erős ildikó üzenete…
Nálunk párom szereti a tejberizst, elkészítem neki ezt a különleges finomságot.
lúdanyó üzenete…
Jól teszed :)) És te nem szereted?
erős ildikó üzenete…
Kevésbé... Szeretem a tejtermékeket, sajtokat, a tejszínes édességeket, de ilyen mennyiségben a tej ritkán esik jól. Azért persze előfordul...

Népszerű bejegyzések