Misses Chesseoo kedvence - az ellenálhatatlan ausztrál répasütemény



Közeledik a Húsvét, aminek egyik csalhatatlan jele, hogy egyre több répatorta recept jelenik meg a gasztroblogokon.
Mindenki a magáéra esküszik, de azért érdemes néha kipróbálni másét is. Például ezt :-).

Mi szól az enyém mellett? Sok dió, mazsola, még több répa, kevés liszt. Ha megéri a másnapot akkor is puha, nem száraz és nagyon-nagyon finom.
A receptet A sütés alapkönyve szakácskönyvben találtam, sokszor megsütöttem már, a hozzávalókon kicsit módosítottam.

Hozzávalók:
A tésztához:
50 dkg finomra reszelt sárgarépa
25 dkg durvára vágott dió (eredetileg pekándió)
25 dkg liszt (lehet teljes kiőrlésű is)
20 dkg mazsola
20 dkg barna cukor
4 tojás
2 dl semleges ízű olaj (eredetileg 2,5 dl, de szerintem még lehet csökkenteni a mennyiségen)
2 tk szódabikarbóna
2 tk fahéj

a krémhez:
25 dkg mascarpone
4 ek joghurt
porcukor ízlés szerint (kb. 4 evőkanálnyi)
(eredetileg vajjal keveri össze a krémsajtot, nekem az túl tömény volt)

Melegítsük elő a sütőt 180 C fokra (légkeveréses sütőnél 160 C).

Keverjük össze a lisztet, szódabikarbónát, fahéjat, mazsolát és a cukrot.
A tojásokat verjük fel habosra, és utána fokozatosan keverjük hozzá az olajat.
Felváltva, apránként adjuk hozzá a lisztes keveréket, a reszelt répát és a durvára vágott diót és jól keverjük össze.
Egyengessük el egy kivajazott nagyméretű tepsiben és süssük 20-25 percig (tűpróba!), majd hagyjuk kihűlni. (A legnagyobb tepsiben sütöttem, ha kisebb tepsiben sütjük, akkor persze több ideig kell.) A krémhez keverjük össze a hozzávalókat és kenjük a kihűlt sütemény tetejére.
Nagyon finom!

ui: Ez is olyan sütemény, aminek a tésztája nyersen is nagyon jó. Nálunk a két gyerek kiváltsága kinyalogatni a keverőedényt :-). Valamikor olvastam egy pöttyös könyvben (azt hiszem, hogy G. Szabó Judit írta) egy lányról, akinek az volt a születésnapi kívánsága, hogy a szokásos csokikrémes piskótatortát nyersen nyalogathassa el. Külön a piskótahabot és külön a csokikrémet. :-)

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Szia!
Ugye 4 tojás kell bele?
Mert 2x van benne a 4 tojás :))
Nagyon jól néz ki, el is mentettem, hogy majd megsütöm!
Üdv: LKukta
lúdanyó üzenete…
Jaj, köszi, már javítom is!

Most sütöttem egy újabb adagot a család nyomására :)
erős ildikó üzenete…
Tényleg gyönyörű a süti is, a fotó is! A hozzávalók alapján is nagyon finom lehet, tervezem, hogy húsvét táján kipróbálom (annak ellenére, hogy még sosem ettem répatortát!)
lúdanyó üzenete…
Köszönöm :)
A répa ízét nem lehet rajta érezni, a sütemény lesz tőle sokkal puhább, szaftosabb (ha lehet sütire használni ezt a szót :)). Nagyon finom a cukkini is pl. süteménybe, annak is hasonló szerepe van, mint a répának.
Ottis üzenete…
Ez a süti nekem is nagyon tetszik.recept mentve!
lúdanyó üzenete…
Köszi! Nálunk nagyon nagy kedvenc és már a munkahelyemen is sok hívet szereztem neki :)
Főzőmasina üzenete…
Kipróbáltuk, finom lett! Köszi a receptet!
lúdanyó üzenete…
Örülök, hogy ízlett :)
Névtelen üzenete…
Évek óta sütöm ezt a nagyon finom répatortát. Mazsolát kihagyom, nem szeretjük, és a mascarpone helyett porcukros tejfölt simítok a sütire, még melegen. Nagyon finom! Egyik kedvenc sütink! Köszönjük a receptet!
lúdanyó üzenete…
Köszönöm a visszajelzést, örülök, hogy nektek is ennyire ízlik :)

Népszerű bejegyzések