Home | Posts RSS | Comments RSS | Login

A babér napja - 2013 (frissítve)

2013. április 11., csütörtök


Idén itt játszunk a költészet napja alkalmából, a Konyhasónaplón nem tudunk bejegyzést írni, mert döglődik a freeblog.

Végre itt a tavasz, süt a nap, éledeznek a rovarok. Íme egy tetű profán imája:


Én, kicsiny tetve az Úrnak,
ringva e rózsalevélen,
íme imára kulcsolom apró lábaim,
állkapcsaim levélre ejtem,
s őhozzá fohászkodom.
Nagy az Úr rózsalugasa,
s minden pillantása egy-egy rózsalevél,
ha őrá tekintek rózsaként lebegek.

Íme e levél az én imaszőnyegem,
saruim lerugom, s térdelek benne.
Rózsaszín beleim sírdogálnak,
torkom rózsája panaszra nyílik:

Törd le Uram a mohó tetveket,
kergesd el őket az én levelemről,
fujd el a telhetetleneket innen,
s én hozzád zabálom át magam.

Vajha szárnyakkal élnék én is,
mint a madarak, s röpködhetnék
rózsalevélről rózsalevélre.

Ki a költő és milyen szakos hallgatóknak tart órát?
A megfejtést nem kommentben, hanem a ludanyo@gmail.com email címre kérem április 13. (szombat)  éjfélig.

Nyeremény is lesz, méghozzá egy adag Proust kedvenc süteményéből, egynél több helyes megfejtő esetén sorsolok.

További feladványok:
Ecet és olaj
Saját levében

MEGFEJTÉS:
A költő Szilágyi Ákos és esztétika szakos hallgatóknak tart órát. A vers címe: Zsoltárocska
Köszönöm a játékot, a nyertessel felveszem a kapcsolatot.

1 megjegyzés to A babér napja - 2013 (frissítve):

"saját levében" írta...

Bréking nyúz! Irodalomtörténészek találtak egy Lúdanyó-töredéket, amely megmagyarázza mai versválasztását!

"ha tetű lesz azt se bánom / igaz lesz majd a világom"