Sajtos-diós keksz



Három darab keksz árválkodott a tányéron a karácsonyi sütésből, amikor úgy döntöttem, hogy megmentem az utókornak a receptet és mégiscsak készül róla fénykép. Nem azért mert a keksz nem jó, a keksz ugyanis jó, sőt mondhatni nagyon finom. Velem van a baj, szegény blogom valahogy nem gyarapodott az utóbbi időben (az utóbbi időt most már sajnos évben mérem).

A recept egyszerű, nem kell hozzá sok alapanyag, viszont ami kell, az legyen jó minőségű. A kekszek a legegyszerűbb formázással készültek, alapanyag összegyúr, rudat formál, hűt, szeletel, süt. A darabos dió miatt kicsit nehéz volt szeletelni, ettől rusztikus lett a kinézete. (rusztikus: értsd, nem annyira keksz-szerű)

A franciák (merthogy francia recept, mi más lenne) sajtkrémmel eszik, állítólag nagyon finom egy szelet brie-vel, de nekem nagyon ízlett magában, megkóstoltam almával, azzal is szuper volt.



Hozzávalók: (24 darab lesz belőle, én már eleve dupla mennyiségből készítettem)
1 csésze reszelt sajt (kb. 10-12 dkg) Comté, Gruyére, Ementáli
(nálam parmezánnal készült, de 1 csészényi reszelt sajt csak kb. 5 dkg volt)
55 gr vaj (szobahőmérsékletű)
100 gr finomliszt
1/2 tk só
cayenne bors (ízlés szerint, legyen kicsit csípős)
bors
1/2 csésze durvára vágott dió
1-2 evőkanál hideg víz (előfordulhat, hogy nem elég ennyi, érdemes odakészíteni többet)

Elkészítés:
1. A reszelt sajtot és a vajat gyúrjuk össze, adjuk hozzá a sót, borsot, cayenne borsot. Lehet kézzel is, de talán jobb az egészet robotgéppel csinálni, akkor nem olvad meg annyira a vaj.
2. Morzsoljuk össze a liszttel, majd keverjük hozzá a diót (legjobb egy fakanállal).
3. Keverjük össze az egészet (pl. egy villával) és formáljunk belőle egy tésztagömböt, a hideg vizet apránként adjuk hozzá. Csak annyi víz kell hozzá, hogy összeálljon a tészta.
4. Formáljunk belőle egy hosszú rudat és csomagoljuk be folpackba. Tegyük a hűtőbe legalább 2 órára, de lehet egy egész napra is.
5. A sütőt melegítsük elő 180 fokra, egy nagy tepsibe tegyünk sütőpapírt.
6. Próbáljuk meg éles késsel nem túl vékonyan felszeletelni a rudat. Nekem itt voltak problémáim, egyrészt a diódarabok miatt, másrészt kicsit szétesett a tészta szeletelés közben. Lehet, hogy a kés nem volt elég éles. Nem kell kétségbe esni, kézzel kicsit össze kell nyomkodni, hogy olyan keksz kinézete legyen.
7. Addig süssük, amíg szép világosbarnák nem lesznek, a recept szerint 10-12 percig.

Több nap után is ropogós marad.

Recept: The Bonne Femme CookBook


Megjegyzések

Chef Viki üzenete…
Pfffff, ez isteni...
lúdanyó üzenete…
Köszi, tényleg az..
"saját levében" üzenete…
Hurrá! Lúdanyót hozott a Jézuska!
lúdanyó üzenete…
A következő a Húsvéti Nyúl lesz? :)
GasztroRéka üzenete…
Én minden nap betérek abban bízva, hogy előkerülsz! Éljen! Remélem 2012-ben gyakrabban jelentkezel. Pont sajtos szendvicskrémet készítek a napokban, ahhoz jól jönne ez a keksz.
sedith üzenete…
Isten hozott vissza!:) Remélem, tényleg nem húsvétkor lesz a következő bejegyzésed!:)
Amúgy sokszor úgy vagyok én is: valahogy nincs indíttatésom lefotózni valamit. Végül mégis megteszem, és kiderül érdemes volt. Nagyon jól néz ki a kekszed, alkalomadtán kipróbálom. Sajna, szilveszterre nem kell készülnöm, nem leszünk itthon, és kaját sem kell vinnem.:P
Boldog új évet, Lúdanyó!
lúdanyó üzenete…
Nahát Réka, ez nagyon szép tőled :) Ilyenkor mindig megfogadom, hogy most aztán tényleg rendesen fogom írni a blogot..

Edit, köszönöm neked is a kedves fogadtatást :) Boldog új évet kívánok én is!
Garffyka üzenete…
Szia, hurrá, hogy újra itt vagy! :)
A kekszed nagyon csábító, éppen most írtam fel a sajtot a holnapi (mai!) bevásárló listámra.
lúdanyó üzenete…
Garffyka, köszönöm, nagyon aranyos vagy, meg sem érdemlem :)Remélem, hogy nektek is tetszik majd.
Tetszik nagyon a blogod. Isteni receptek gyüjteménye. Azt hiszem gyakori látogató leszek.
Üdvözlettel északról, Éva
lúdanyó üzenete…
Köszönöm :) Most már csak kéne valaki, aki gyakrabban ír bejegyzéseket :)

Népszerű bejegyzések