Eton mess deluxe



Jó kis sznob címet sikerült adni ennek a bejegyzésnek, de valódi gasztroblogger nem lehet meg enélkül.
Az Eton mess Angliában jól ismert édesség, ami tulajdonképpen habbá vert tejszínből, eperből és összemorzsolt habcsókból áll.
Antikváriumban tettem szert egy szuper csokoládés könyvre - ráadásul potom áron (Joanna Farrow: Chocolate, Hamlyn kiadó), ami tele van jobbnál jobb receptekkel. Ebben találtam rá az Eton mess felturbózott változatára - van benne fehér csoki, tejszín, joghurt, habcsók, málna. Ha van otthon készen habcsókunk - az eredmény ismeretében melegen ajánlom, hogy mindig tartsunk otthon pár darabot - nagyon gyorsan elkészül és tényleg nagyon finom.
Az eredeti receptben 150 gr fehér csokoládé szerepel, de szerintem azzal túl édes lenne. Ha megtartjuk az eredeti arányokat, akkor 10 dkg csokihoz 1 dl tejszín kéne, én kicsit többet tettem bele, így folyósabb lett a végeredmény.

Hozzávalók:
1,5 dl tejszín
10 dkg fehér csokoládé
200 gr joghurt
300 gr málna
75 gr habcsók (nálam ez 15 db közepes méretűből jött össze)

Habcsók:
3 tojásfehérje
150 gr cukor
1 kk keményítő
1 kk ecet (rizsecetet tettem bele)

Elkészítés:
1. A tejszínt kis lángon megmelegítjük, levesszük a tűzről és beletördeljük a csokoládét.
2. Kicsit állni hagyjuk, aztán összekeverjük és kihűtjük.
3. Habverővel sűrűbbre verjük, beletesszük a joghurtot, belemorzsoljuk a habcsókokat és összekeverjük.
4. Óvatosan összekeverjük a málnával és behűtjük. De megehetjük egyből is - kinek mekkora az önuralma.

Szerintem nagyon finom lehet ribizlivel, savanykás szederrel is.

Habcsók:
1. A sütőt előmelegítjük 130 C fokra.
2. A fehérjékből félkemény habot verünk, aztán evőkanalanként hozzáadjuk a cukrot és tovább verjük. Amikor már fényes és kemény, hozzákeverjük a keményítőt és az ecetet.
3. Sütőpapírral borított tepsire evőkanállal adagoljunk kis csókokat és 45-50 percig szárítsuk őket. Ezek a habcsókok belül kicsit ragacsosak, de ettől még finomabbak lesznek. Kihűlés után morzsolhatjuk is őket.

Megjegyzések

Bianka üzenete…
A cím :))))), viszont a tartalom isteni lehet
lúdanyó üzenete…
Ha már lúd, legyen kövér :)
A tartalom pedig tényleg nagyon finom!
Felhőlány üzenete…
Meggyőztél! :)
Korábban Delish oldalán is olvastam erről a szép nevű finomságról... Hát nem fogom győzködni magam, hogy túl édes meg miegyéb... Vittem a receptet! :))
lúdanyó üzenete…
Felhőlány, nem túl édes, köszönhetően a joghurtnak. Tényleg érdemes kipróbálni, nagyon finom :)

Népszerű bejegyzések