Sajtos zelleres "kenyér"

Középre igazítás

A kenyér szó azért került idézőjelbe, mert ez nem egy hagyományos élesztős, hanem egy sütőporos változat. Gyorsan elkészül, mert nem kell keleszteni, a tésztát gyorsan össze lehet állítani. A legbonyolultabb művelet benne a zeller apróra vágása.
Sajttal, vajjal, finom vörös borral nagyon kellemes harapnivaló.

A recept egy kiváló angol szakácskönyvből való: Hamlyn All colour cook book - ez volt az első angol nyelvű szakácskönyvem. Minden recepthez tartozik egy színes kép, ez akkor egyedülálló volt, különösen az akkori magyar szakácskönyvkínálatot ismerve. Ebben találkoztam először egy csomó olyan recepttel, amit akkor csak nagyon kevesen ismertek: brownies, pudding,trifle, scones, francia, indiai alapételek, édességek, stb. Manapság már a Jamie Oliver és Nigella főzőműsorain edződött magyar átlagember is hallott ilyenekről. Debrecenben vettem 1983-ban, az akkor igen horribilisnek számító 227 forintért, azt hiszem, hogy ráment egy havi ösztöndíjam.

Hozzávalók:
1 kicsi (21.5 cm) hosszúkás formához (loaf)
240 gr finomliszt
fél tasak sütőpor
50 gr vaj
90 gr Cheddar sajt
2-3 szál szárzeller
1 gerezd fokhagyma
1 tk só
1 kicsi tojás
1,3 dl tej




Elkészítés:
1. A sütőt előmelegítjük 180 C fokra. A formát kibéleljük sütőpapírral.
2. A zellert összevágjuk apróra, a sajtot lereszeljük.
3. A lisztet összekeverjük a sóval, sütőporral és összemorzsoljuk a vajjal.
4. A tojást és a tejet összekeverjük.
5. A lisztes vajhoz adjuk hozzá a zellert, sajtot, az áttört fokhagymát és a tejes tojással gyorsan gyúrjuk össze.
6. Nyomogassuk bele a kibélelt formába és süssük kb. 40-45 percig (légkeveréssel). Légkeverés nélkül 200 C fok és 50 perc a sütésidő.
7. Hűtsük ki egy rácson, melegen-langyosan nehezen szeletelhető.


Megjegyzések

erős ildikó üzenete…
Áldott, örömteli új esztendőt kívánok!
Sajtkukac üzenete…
Imádom ezeket a gyors, rusztikus kenyereket :-)Meg a Cheddart. Meg a szárzellert. Már megint betaláltál....
Csak azt ne mondd, hogy te is Debrecenbe jártál egyetemre/főiskolára. Vagy ott laktál. Vagy ott születtél :-)
Apropó, gurítottam neked egy labdát, nézz be hozzám: http://www.sajtkukac.hu/?p=3264
lúdanyó üzenete…
Napmátka, nagyon köszönöm!

Niki, tudtam, hogy neked tetszeni fog :) Debrecenbe jártam egyetemre, így aztán laktam is ott :)
Sajtkukac üzenete…
Tudhattam volna :-) Én is jártam oda - igaz csak fél évet. De biztos vagyok benne, hogy valamelyik elmúlt életemben ott laktam. Valahogy vonzom a Debrecennel kapcsolatos dolgokat/embereket. Érdekes :-)
N
Tündér üzenete…
Békés, boldog, szívednek kedves szép új évet kívánok!
Vesta üzenete…
De korán kezdted a szakácskönyvek gyűjtését :)
Tetszik ez a kenyér, szeretem a cheddar sajtos dolgokat, én scone-t szoktam mostanában sütni vele :)
lúdanyó üzenete…
Tündér, nagyon köszönöm :)

Vesta, sajnos azt nem mondhatom, hogy már gyerekkoromban elkezdtem :)
nokedli üzenete…
imádok mindent, ami zelleres, úgyhogy jöhet:-) igen, régen az ilyesmi tényleg nagyon extravagánsnak számított. tetszik a fotó is!
Raindrop üzenete…
Képzeld kedves Lúdanyó, épp ide tartottam hozzád újságolni, mikor jött a kommented! :D
Köszönöm, igyekszem válaszolni gyorsan, de előtte leírom, hogy ma megcsináltam ezt a kenyeret, és teljesen odavagyok tőle!
Nem volt itthon pékárú csak 4 db zsömle, és jöttek a barátnőmék, így gyorsan megsütöttem ezt a finomságot, a maradék sült hússal és borral ettük! Azonnal elfogyott!
Köszönöm szépen a receptet, nagyon sokat fogom sütni! :)
lúdanyó üzenete…
De jó!! Nagyon örülök, hogy nektek is ízlett :)

Népszerű bejegyzések