Szedres-áfonyás cobbler



Igen, én is kipróbáltam és nagyon meg vagyok vele elégedve!
Többen is elkészítették már ezt az édességet, én elsőként Ancsikánál és Trinitynél olvastam róla, akik nagyon meggyőzően írtak arról, hogy mennyire egyszerű és finom édesség a cobbler.




Hozzávalók:

500 gr szeder
1 kis doboz áfonya
4 db sárgabarack
2 ek étkezési keményítő
2 ek nádcukor

25 dkg finomliszt
5 dkg nádcukor
1 csomag sütőpor
10 dkg vaj
1 tojás
1,5 dl tejszín
csipet só

a tálaláshoz (ez nem elengedhetetlen, de finom hozzá)
25 dkg mascarpone
1,5 dl joghurt
3 ek vaníliás porcukor
1 vanília rúd

Elkészítés:
1. Egy kerek piteformát (24 cm átmérőjű) kivajazunk.
2. A sütőt előmelegítjük 175 C fokra.
3. A gyümölcsöt elterítjük a piteforma alján.
4. Megszórjuk 2 ek cukorral és az étkezési keményítővel. Óvatosan összekeverjük.
5. A liszthez hozzáadjuk az 5 dkg cukrot, sütőport, sót, jól elkeverjük.
6. A lisztes keveréket és a vajat összemorzsoljuk.
7. A tojást és a tejszínt habosra keverjük és hozzáadjuk a lisztes-vajas morzsalékhoz. Az eredmény egy puha tészta lesz.
8. Evőkanállal rászaggatjuk a tésztát a gyümölcs tetejére, megszórhatjuk még egy kis cukorral is.
9. Kb. 30-35 percig sütjük (légkeveréssel).
10. Amíg sül, összekeverjük a mascarponét, joghurtot, porcukrot és a vanília kikapart magjait.

A megsült cobblert kicsit kihűtjük, langyosan együk a hideg mártással.
Nagyon finom!



Talán annyit változtatnék rajta legközelebb, hogy nagyobb tálban, több gyümölccsel készíteném.

Megjegyzések

Süti Bazár üzenete…
Ugye hogy isteni? És gyönyörű lett!! :-))
trinity üzenete…
Ollé, még mascarpone is-tiszta hedonizmus, de imádom!
Örülök, hogy ízlett! Ezekkel a gyümölcsökkel nagyszerű!
lúdanyó üzenete…
Jasmine, a tiéd is nagyon szép lett :)
A finomságáról meg egyre többen meggyőződhetünk :))
Trinity, ha már lúd legyen kövér!
(sajnos jó úton vagyok, ha így folytatom :))
Ancsika üzenete…
Akkor legközelebb már biztos, hogy több gyümölccsel készül! :) ez azt jelenti, hogy biztos lesz még folytatás!!!
Örülök, hogy nektek is ízlik!!!
erős ildikó üzenete…
Ezekkel a gyümölcsökkel különösen mennyei fogás lehet!
lúdanyó üzenete…
Tegnap készült egy újabb adag Siófokon és nagy sikere volt a barátainknál is :)
Kata üzenete…
Ez a süti mindenkit meghódít:) ráadásul szeder és áfonya; imádom én is!

Népszerű bejegyzések