Kenyértekercs - sonkával, tojással, sajttal tölve



Jamie Oliver receptje az ... és egyszerűen csak főzz! könyvéből. Húsvét után kifejezetten hasznos a maradék sonka és tojás eltüntetésére.
Sajnos a jobbik fényképezőgépünk megint nem tartózkodik itthon - irigylem is, mert most Argentínába vetette a jó sora. A régi gépünkkel készített képek nem igazán adják vissza ennek a kenyérnek a szépségét, a szineiről nem is beszélve.

Hozzávalók:

60 dkg kenyérliszt
4 dl langyos víz
3 dkg friss élesztő vagy 1 zacskó porélesztő
1 ek só
1 ek cukor

Töltelék:
5 kemény tojás
vékony sonka szeletek (most felhasználtam az eddig őrizgetett Pármai sonka szeleteket)
olajbogyó
mozzarella
kb. 20 dkg reszelt sajt (most vörös cheddar, gouda)
só, olivaolaj
mehet bele friss vagy szárított paradicsom (a frisset ki kell magozni, lehúzni a héját),
friss bazsalikom

Elkészítés:
A lisztet beleszitáljuk egy tálba (ezt én rendszeresen kihagyom, de hátha betartja valaki) , mélyedést készítünk a közepébe, a mélyedésbe morzsoljuk az élesztőt, sót, cukrot. Hozzáöntünk egy kevés vizet, jól elkeverjük, aztán apránként beleöntjük az összes vizet és alaposan kidolgozzuk, dagasztjuk a tésztát. Akkor jó, ha már szép sima a felülete és nem ragad annyira a kezünkhöz. Lefedjük és duplájára kelesztjük.
Amíg kel a tészta, előkészítjük a tölteléket. A tojásokat 8 percig főzzük, a sajtot lereszeljük, a sonkát vékonyra szeleteljük.

Ha megkelt a tészta, kiborítjuk egy deszkára (szilikonlapra), átgyúrjuk és kinyújtjuk téglalap alakúra - kb. 20 cm x 50 cm, 1cm vastag.



Középre rátesszük a sonkaszeleteket, arra sorban a keménytojásokat, közé az olajbogyót, mozzarellát, rászórjuk a reszelt sajtot, meg amit még bele szeretnénk tenni. Meglocsoljuk egy kis olivaolajjal - tényleg csak egy kevéssel. A töltelékre ráhajtjuk a tészta két hosszanti oldalát, kört formálunk belőle és jól összenyomkodjuk a két végét. Lisztezett tepsire tesszük, egy negyed órán át még kelni hagyjuk, majd előmelegített 180 C fokos sütőben fél óra alatt megsütjük.
Kicsit hűlni hagyjuk, aztán lehet nekiesni. Nagyon finom melegen, hidegen, langyosan.




az a nagyon sárga a vörös cheddar sajt - nem sárga ételfesték :)

Megjegyzések

Ízlésszindróma üzenete…
Azért ez gyönyörű így is:)
lúdanyó üzenete…
Hát, köszönöm! És milyen szép lenne, ha itt lenne a másik gép :)
erős ildikó üzenete…
Nagyon ötletes recept!
lúdanyó üzenete…
Szerintem is ötletes és nagyon finom :) (Az ötlet persze nem az én érdemem)
csicseriborsó üzenete…
Meg egy egyezés... Nekem is van egy ilyen konyharuhám:))))) Ez a tekercs meg az egyik dédelgetett álmom. Megvannak J.O. videói és az egyikben megsüti a cimboráinak
lúdanyó üzenete…
Ez jó :))
Gyakran készítünk ilyen tekercset, máskor paradicsom is kerül bele, meg bazsalikom, de akkor épp nem volt otthon. Én is a filmjében láttam először, már akkor kipróbáltuk, aztán megvettem a könyvet is. Tényleg nagyon finom :)
Ottis üzenete…
Nagyon tetszik,ki fogom próbálni!
lúdanyó üzenete…
Nem fogod megbánni :)
Névtelen üzenete…
Én ennek a "magyaros" (főtt sonka, füstölt sajt, tojás) változatát csináltam meg Húsvétra. Nagyon nagy sikere lett, örök hála a receptért! :D Most hétvégén megcsinálom olaszosan is, ahogy írtad. :D

Barbi
lúdanyó üzenete…
Barbi, jó ötlet a magyaros változat, egyszer én is kipróbálom. Pont holnapra tervezem az olasz változat elkészítését :)

Népszerű bejegyzések