Lazacos-spenótos tészta



Az Ikeában kóstoltuk először, azóta népszerű recept a családban.
Picit változtattam az eredeti arányokon, több spenóttal és kevesebb tejszínnel szerintem finomabb lett. (Nem beszélve a kalóriákról). A fokhagyma felét (konkrétan itt 1 gerezdet) csak a végén keverem bele a mártásba, szerintem így jobban érvényesül a fokhagyma íze.
Hozzávalók 4 személyre - ezek már a módosított arányok:
kb. 30-35 dkg lazac szelet (ez nagyjából egy vastagabb szelet lazac)
40 dkg szélesmetélt (pl. tagliatelle)
1.5 dl tejszín
2 db paradicsom
2 gerezd fokhagyma
30-40 dkg spenótlevél
só, bors, citromlé, olivaolaj

Egy nagy serpenyőben megmelegítjük az olivaolajat - ne legyen forró, és az egyik átnyomott (lereszelt, stb.) fokhagymát addig melegítjük benne, amíg olyan jó fokhagyma illat nem lesz a konyhában. Jöhet bele a lebőrözött, apró kockákra vágott, kiszálkázott lazac (nem volt benne sok szálka - ez ne vegye el senki kedvét), addig sütjük óvatosan, amíg a hal meg nem fehéredik. (A kisebbik gyermek meg is jegyezte, hogy a barátja biztosan nyers lazacot kap néha az uzsonnájába, mert az övének olyan igazi, szép lazacszine van.)
Most meg is lehet sózni, borsozni. Utána felöntjük tejszínnel, mehet bele az apró kockára vágott paradicsom és a spenót (a spenótot előtte bedobjuk egy nagy fazék szódabikarbónás, forrásban lévő vízbe - ettől állítólag szép zöld szine marad, gyorsan leszűrjük és kinyomkodjuk belőle a vizet. Ilyenkor egy zöld színű, vizes rongylabdára hasonlít :)). Összeforraljuk, aztán jöhet bele a másik összezúzott fokhagyma, fél perc forralás és már el is lehet zárni. Belefacsarunk egy kis citromlevet, összekeverjük a kifőzött tésztával (al dente, stb. ez már mindenkinek a könyökén jön ki) és kész. Opcionális hozzávaló a reszelt parmezán, de szerintem anélkül is nagyon finom.

Megjegyzések

Névtelen üzenete…
Király cucc, én tettem bele még félbevágott fekete olivát... a csaj persze nem lett meg
lúdanyó üzenete…
Kösz, az olíva jó ötlet...
Milyen csaj nem lett meg? :)
Névtelen üzenete…
Akinek főztem :-)
Magam ellettem volna egy bögre HIDEG méreggel is :-)

Népszerű bejegyzések